KNVvL zoekt bestuurders

Interessant, maar heeft niet direct met zweefvliegen te maken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

KNVvL zoekt bestuurders

Bericht door Jan Ritsma » 16 jan 2015, 05:16

Zweefvliegend Nederland, de toekomst van het zweefvliegen in Nederland staat onder druk vooral door nieuwe regelgeving. Het Afdelingsbestuur Zweefvliegen (ABZ) wordt overladen met hoogstnoodzakelijk werkzaamheden die op dit moment niet voldoende behartigd kunnen worden. En dit staat buiten de ondersteuning die we van ons secretariaat en van Woerden krijgen. Lossen we die zaken niet op dan is dit een rechtstreekse bedreiging voor het zweefvliegen.

Er zijn in het land veel leden die in besturen zitting hebben, technicus of instructeur zijn en er zitten veel mensen in commissies, zonder wie we al lang aan de grond stonden. Maar deze groep is slechts het topje van de 3500 zweefvliegende leden. Het ABZ bestaat op dit moment uit 6 leden, we kunnen naar 9 en dat is broodnodig.

Wij willen graag gebruik maken van jouw kennis en ervaring. Heb je al eens in een bestuur gezeten dan kan dit in het voordeel zijn maar is beslist niet noodzakelijk. Leeftijd speelt geen rol. En natuurlijk word je ingewerkt en ga je deel uitmaken van het ABZ team. Er is ook een mogelijkheid dat je een periode mee kijkt; je neemt deel aan de ABZ overleggen en kunt dan na een periode de kat uit de boom te hebben gekeken, besluiten tot het Afdelingsbestuur toe te treden. Overigens besturen is leuk, het is leuk om samen iets voor elkaar te krijgen waar 3500 leden profijt van hebben.

Op dit moment zijn we ook gericht op zoek naar iemand die affiniteit met luchtruim en radio’s heeft. Specifieke kennis is niet nodig, die is aanwezig in de Commissie Luchtruim en Radio (CLR). Het gaat vooral om het coördineren, de contacten tussen het CLR, het ABZ en eventueel de overheid. Het je verdiepen in de materie is wel van belang.

Zonder ieders bijdrage komen we er niet. Zet een stap en neem contact op met Charles Kerstens, accountmanager KNVvL Afdeling Zweefvliegen. Zijn emailadres is: charles.kerstens@knvvl.nl.

Jan Foster
Specifieke kennis is niet nodig
:? :eek: :hilarius: :sad:
Dat verklaart heel veel. Dat wel...

Mr T
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 jun 2010, 17:50

Re: KNVvL zoekt bestuurders

Bericht door Mr T » 08 apr 2015, 10:00

Beste Jan,

misschien een idee dat jij je kennis, waarover jij wel beschikt, bij deze club gaat inzetten?

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: KNVvL zoekt bestuurders

Bericht door Jan Ritsma » 08 apr 2015, 11:17

Mr T schreef:Beste Jan,

misschien een idee dat jij je kennis, waarover jij wel beschikt, bij deze club gaat inzetten?
Dat heb ik in het verleden geprobeerd (men vroeg destijds mensen voor de CW&S), maar zoals je weet worden de commissieleden/bestuurders door de zittende commissieleden/bestuurders gekozen.
Er is duidelijk geen plaats voor mensen die binnen de KNVvL objectiviteit nastreven. Die zijn nu eenmaal moeilijk voor je eigen politieke karretje te spannen. Er zijn meer goede kandidaten met voldoende kennis, die het na een kort periode opgegeven hebben omdat ze, en ik citeer: met hun hoofd tegen een muur opliepen.

Ooit ben ik gevraagd voor het geven van praktijkonderricht voor RT te Terlet. Dat heb ik met plezier gedaan. Ik heb beroepsmatig jaren lang theoriecursussen gegeven voor motorvliegen, heb een aantal mensen opgeleid voor praktijk motorvlieginstructeur en heb destijds zelf examen gedaan voor B2/B1. De KNVvL heeft mij echter nooit gevraagd en je gelooft toch zeker niet dat ik ga aandringen. Ik kan mijn tijd beter gebruiken.

Plaats reactie