Tragisch ongeval Microlight. Twee Nederlanders komen om.
- Jan Ritsma
- Berichten: 2615
- Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20
Tragisch ongeval Microlight. Twee Nederlanders komen om.
Gisterenavond is bij Gerbach in Duitsland de PH 3S3, een microlight vliegtuigje (Evektor EV-97 Model 2000), verongelukt. De beide inzittenden, waaronder een gemeente ambtenaar van Venlo, kwamen daarbij om het leven....
Lees verder>>>
Lees verder>>>
- Jan Ritsma
- Berichten: 2615
- Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20
Re: Tragisch ongeval Microlight. Twee Nederlanders komen om.
Nog een krantenartikel, het vliegtuig zou te zwaar beladen zijn geweest, de bomen geraakt hebben en nadat het zijn vleugels verloor nog 600 meter doorgevlogen zijn.
Merkwaardig verhaal, de afstand van Tannheim bij Memmingen naar Kriegsfeld, waar het ongeluk gebeurde is ongeveer 250 km.
Er was dus minstens 20% van de brandstof verbruikt. Of het gewicht er iets mee t maken heeft is twijfelachtig.
Zie: http://www.dichtbij.nl/helmond/112/arti ... laden.aspx
Merkwaardig verhaal, de afstand van Tannheim bij Memmingen naar Kriegsfeld, waar het ongeluk gebeurde is ongeveer 250 km.
Er was dus minstens 20% van de brandstof verbruikt. Of het gewicht er iets mee t maken heeft is twijfelachtig.
Zie: http://www.dichtbij.nl/helmond/112/arti ... laden.aspx
Re: Tragisch ongeval Microlight. Twee Nederlanders komen om.
Zo'n kistje is al snel overbeladen, het is een MLA of ULV die mogen een MTOW( max. takeoff weight) van 450 kg hebben.
- Alex v.d. Zouw
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 28 jan 2011, 13:28
Re: Tragisch ongeval Microlight. Twee Nederlanders komen om.
Dat is een MLA regel. De meeste kisten van dit soort kunnen aanzienlijk meer hebben, maar zijn dan SEP geregistreerd. Meestal tot 600kg.
Alex v.d. Zouw
- Jan Ritsma
- Berichten: 2615
- Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20
Re: Tragisch ongeval Microlight. Twee Nederlanders komen om.
Waarschijnlijk is het vliegtuig in de lucht reeds gedesintegreerd.
http://www.omroepbrabant.nl/?news/19858 ... laden.aspx'Niet te zwaar beladen'
Maandagochtend rond tien uur vertrokken de mannen. Tegen het middaguur is hun vliegtuig op grote hoogte uiteengespat. Maandagavond werden de brokstukken van het vliegtuigje aangetroffen.
De Telegraaf suggereerde dat het vliegtuigje te zwaar beladen zou zijn. Volgens het familielid is daar niets van waar. Ze laat verder weten dat het technisch onderzoek naar de crash nog steeds gaande is.
- Alex v.d. Zouw
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 28 jan 2011, 13:28
Re: Tragisch ongeval Microlight. Twee Nederlanders komen om.
Heeft niets met gewicht te maken.
Ook niet spontaan in de lucht gedesintegreerd.
Heeft wel met hoogte te maken.
Laten we nu verder eerst maar het onderzoek afwachten.
Er zijn 2 mensen omgekomen en laat dat a.u.b. eerst even bezinken.
Ook niet spontaan in de lucht gedesintegreerd.
Heeft wel met hoogte te maken.
Laten we nu verder eerst maar het onderzoek afwachten.
Er zijn 2 mensen omgekomen en laat dat a.u.b. eerst even bezinken.
Alex v.d. Zouw
- Jan Ritsma
- Berichten: 2615
- Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20
Re: Tragisch ongeval Microlight. Twee Nederlanders komen om.
Als de brokstukken inderdaad, zoals de politie volgens de krant heeft gezegd, over een gebied van een kilometer verspreid liggen, dan duidt dat meestal op desintegratie op grotere hoogte.Alex v.d. Zouw schreef:Heeft niets met gewicht te maken.
Ook niet spontaan in de lucht gedesintegreerd.
Heeft wel met hoogte te maken.
Laten we nu verder eerst maar het onderzoek afwachten.
Er zijn 2 mensen omgekomen en laat dat a.u.b. eerst even bezinken.
Discussiëren over de oorzaak van een ongeval draagt bij aan kennis en algemeen begrip van diverse mogelijk voorkomende (nood)situaties. Met een gebrek aan medeleven met slachtoffers heeft dat niets te maken en is zeker niet bedoeld om die indruk te wekken.
-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 05 nov 2009, 22:04
- Alex v.d. Zouw
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 28 jan 2011, 13:28
Re: Tragisch ongeval Microlight. Twee Nederlanders komen om.
'Over een kilometer verspreid' kan ook alleen in de lengte zijn. En afstand schatten is voor vele journalisten nogal moeilijk.
Als de wolken lager komen en de grond wordt hoger.....................
'Controlled flight into terrain' misschien?
Als de wolken lager komen en de grond wordt hoger.....................
'Controlled flight into terrain' misschien?
Alex v.d. Zouw