Weer een rechtszaak op Terlet

Interessant, maar heeft niet direct met zweefvliegen te maken
Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Weer een rechtszaak op Terlet

Bericht door Jan Ritsma » 19 feb 2015, 17:11

Het gaat steeds meer hard tegen hard. alle gesprekken tussen Julio en de SNZT zijn op niets uitgelopen. Behalve de nu lopende bodemprocedure van de SNZT tegen Julio dient er nu ook een kort geding op 30 maart. Julio eist nakoming van het contract en in het bijzonder het nakomen van de clausule die regelt dat hij als enige het recht heeft om op Terlet een horeca gelegenheid te runnen. Julio vindt dat de kantine van de Gelderse daarmee in strijd is en in de wandelgangen vindt men dat geen onlogische gedachtengang.

Het schijnt dat enige leden van de Gelders getuigenverklaringen hebben afgegeven ten voordele van de SNZT, waarin de thermiekbel beschuldigd wordt van (gelegenheid geven tot) drugshandel en hoererij. Enkele vaste klanten winden zich daar zeer over op en hebben zich spontaan bereid verklaard om dit soort verzinsels in de getuigenbank te ontkrachten.

Het niveau zakt... :frown:

Kilo Hotel
Berichten: 239
Lid geworden op: 05 nov 2009, 22:04

Re: Weer een rechtszaak op Terlet

Bericht door Kilo Hotel » 20 feb 2015, 01:00

Jan Ritsma schreef:Het gaat steeds meer hard tegen hard. alle gesprekken tussen Julio en de SNZT zijn op niets uitgelopen. Behalve de nu lopende bodemprocedure van de SNZT tegen Julio dient er nu ook een kort geding op 30 maart. Julio eist nakoming van het contract en in het bijzonder het nakomen van de clausule die regelt dat hij als enige het recht heeft om op Terlet een horeca gelegenheid te runnen. Julio vindt dat de kantine van de Gelderse daarmee in strijd is en in de wandelgangen vindt men dat geen onlogische gedachtengang.

Het schijnt dat enige leden van de Gelders getuigenverklaringen hebben afgegeven ten voordele van de SNZT, waarin de thermiekbel beschuldigd wordt van (gelegenheid geven tot) drugshandel en hoererij. Enkele vaste klanten winden zich daar zeer over op en hebben zich spontaan bereid verklaard om dit soort verzinsels in de getuigenbank te ontkrachten.

Het niveau zakt... :frown:
Het vervelende van dit soort zaken in het kleine Terlet-wereldje is dat er alleen maar verliezers zijn. In ieder geval wat betreft de (horeca)-nevenactiviteiten bij de Gelderse denk ik dat Julio het te lang heeft laten lopen en dubbele petten dat mogelijk hebben gemaakt. Even in de leer gaan bij de Universiteit van Amsterdam en € 100.000,- per dag eisen bij voortzetting ongeoorloofde nevenactiviteiten. En gelegenheid geven tot ............. Wanneer wordt de camping gesloten :comfort: ?

KH

vanzomeren
Berichten: 273
Lid geworden op: 03 nov 2009, 20:54

Re: Weer een rechtszaak op Terlet

Bericht door vanzomeren » 21 feb 2015, 09:29

Julio Merino is niet de enige die de SNZT van Terlet weg wil hebben. Aukje Engel die kantoorruimte huurt boven het restaurant heeft ook een verzoek van Ton de Bruine gekregen om te ontruimen, net als de huurder van het huisje dat naast de Thermiekbel staat.
Geen van tweeen wil meewerken en ze hebben Ton op hun contract gewezen.
Gaat de SNZT tegen deze huurders ook een procedure beginnen en waarom moet dit ?

Kilo Hotel
Berichten: 239
Lid geworden op: 05 nov 2009, 22:04

Re: Weer een rechtszaak op Terlet

Bericht door Kilo Hotel » 21 feb 2015, 10:41

Waren er geen geluiden dat het afdelingsbestuur zweefvliegen weer naar Terlet wilde?

KH

Jan de Hulster
Berichten: 630
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:19

Re: Weer een rechtszaak op Terlet

Bericht door Jan de Hulster » 23 feb 2015, 13:16

Kilo Hotel schreef:Waren er geen geluiden dat het afdelingsbestuur zweefvliegen weer naar Terlet wilde?

KH

Er is binnenkort een Extra Algemene Ledenvergadering van de afdeling zweefvliegen...

Lees:
In de Algemene Ledenvergadering Afdeling Zweefvliegen van 30 september 2014 riep de Afdelingsvoorzitter Jan Forster de aanwezigen op, bij voorkeur de clubbestuurders die de zweefvliegers vertegenwoordigen, om in januari/februari 2015 deel te nemen aan de discussie over de toekomst van de Afdeling Zweefvliegen in een Extra Algemene Ledenvergadering.

Deze vergadering zal plaatsvinden op dinsdag 3 maart a.s. om 20:00 uur in het van der Valk Hotel, Amsterdamseweg 505 6816 VK Arnhem.

De uitnodiging met agenda zijn inmiddels naar de clubsecretariaten en commissies verzonden



Misschien dat er dan over deze diverse Terlet ontwikkelingen meer over bekend is / wordt bekend gemaakt? :?:
en misschien dat ze nog eens wat kritischer naar de positie van de SNZT kunnen gaan kijken?
In relatie tot het verleden ca. 2006 en verder en het heden?
http://www.terlet.nl/snzt/index.php/ove ... 44-history

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Weer een rechtszaak op Terlet

Bericht door Jan Ritsma » 27 mar 2015, 14:13

Aanstaande maandag staat er een zitting op de rol. Ondertussen wordt de uitbater van de thermiekbel door leden van de Gelderse zweefvliegclub verweten dat hij niet vroeg genoeg de deur van het restaurant open maakt, waardoor de voor de veiligheid zo belangrijke telefoon niet bereikbaar is. :?

Waarom perse de telefoon van de thermiekbel onmisbaar is in een tijd dat iedereen met ten minste 1 mobiele telefoon in zijn zak loopt is nog niet duidelijk.

Het zou iets te maken kunnen hebben met de rechtszaak over het runnen van een kantine door de Gelderse zweefvliegclub wat volgens de uitbater van de thermiekbel in strijd met de contractuele afspraken is.... De Emailwisseling over die telefoon vindt U hier onder.

Hartelijk dank voor je mail. Vooral voor jou en de clubs zou ik jullie tegemoet willen komen. Echter het volgende speelt:
De toegankelijkheid van het gebouw diende 2 jaar geleden geregeld te zijn en iedere belanghebbende zou een sleutel krijgen. Zo heb ik het tenminste begrepen.
Zoals je weet (zeker in deze spannende tijden met rechtzaken, beschuldigingen ed), wil ik de rol van portier nu niet op mij nemen.
Men kan niet verlangen dat het personeel van de Thermiekbel ten allen tijde aanwezig dient te zijn, zeker niet om alleen de deur te openen. Onze openingstijden zijn duidelijk vermeld bij de ingang van het gebouw.
Per 1 april zal Martha in dienst treden en zullen de tijden aangepast worden, dat houdt oa in dat de opening vanaf half negen zal zijn (vrijwel dagelijks).
Tevens frustreert het me dat, zoals je stelt in jouw mail naar Jeppe de Boer, ik mij niet aan afspraken heb gehouden. Welke afspraken dat dan zijn is mij volstrekt onduidelijk.
Ook vermeld ik je dat op het door jou afgegeven rooster aan Marieke, er geen tijden vermeld staan.Wij waren om 8,50u aanwezig terwijl om 9,30u zouden openen.

In de winter ben ik bereid geweest om aanwezig te zijn. Je hebt het meegemaakt. Door afdoende communicatie ( mail oid ) kan er veel worden geregeld.
Ik hoop zo voldoende duidelijk te zijn geweest,

Vriendelijlke groet,
Julio Merino



-------Oorspronkelijk bericht-------

Van: ben van der klein
Datum: 24-3-2015 22:12:27
Aan: 'de Thermiekbel'; dethermiekbel@upcmail.nl
Onderwerp: FW: Thermiekbel

Hallo Julio,

Marieke heeft van mij het vliegrooster voor de komende weken ontvangen.
Het is van groot belang, ook voor de veiligheid dat de instructeurs in het keukentje terecht kunnen om de diverse voorbereidingen voor een vliegdag te kunnen treffen.
Graag weer je onvolprezen medewerking in deze.

Dank vast en groet

Ben van der Klein


Van: Jeppe de Boer [mailto:jeppe
Verzonden: maandag 23 maart 2015 23:11
Aan: ben van der Klein
Onderwerp: Thermiekbel

Hallo Ben,

Gisteren was ik DDI bij de Gelderse. Helaas tot 09:00 niemand bij de Thermiekbel gezien om mij (en de DDI van de GAE) binnen te laten. De deuren zaten op slot.

De 'plaatsvervangend havenmeester' is dan voor de buitenwereld nogal lastig te bereiken. Natuurlijk heb ik Dutch Mil mijn eigen 06-nummer gegeven en de GAE verteld dat bij veranderingen van sectoren of incidenten zij mij konden bereiken.

We slaan natuurlijk wel een flater.
Ook met oog op de recent (2 weken) gehouden 'veiligheidsdag' wil ik bezwaar maken tegen de gang van zaken in deze. De Thermiekbel of althans, de DDI-telefoon, dient beschikbaar te zijn.

Graag jou visie en eventuele oplossing.
Ik speel dit ook door naar ons bestuur.

Groeten,
Jeppe




pro
Berichten: 424
Lid geworden op: 27 okt 2009, 18:01

Re: Weer een rechtszaak op Terlet

Bericht door pro » 27 mar 2015, 15:32

machinaties :fp:

Kilo Hotel
Berichten: 239
Lid geworden op: 05 nov 2009, 22:04

Re: Weer een rechtszaak op Terlet

Bericht door Kilo Hotel » 28 mar 2015, 10:40

Jan Ritsma schreef:
Waarom perse de telefoon van de thermiekbel onmisbaar is in een tijd dat iedereen met ten minste 1 mobiele telefoon in zijn zak loopt is nog niet duidelijk.
Jan, ik heb de indruk dat het niet om de telefoon van de Thermiekbel gaat, maar om de GSM voor de DDI (plaatsvervangend havenmeester) die (zo was het eerder) in de lader in het keukentje staat. Dit nummer is bij instanties (Dutch Mill/Deelen, etc.) bekend als contactnummer, indien contact met havenmeester nodig is. Daar zullen ongetwijfeld goede afspraken over gemaakt zijn. Opstartproblemen bij begin van het nieuwe vliegseizoen?
KH

Jan de Hulster
Berichten: 630
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:19

Re: Weer een rechtszaak op Terlet

Bericht door Jan de Hulster » 28 mar 2015, 14:45

Als de clubs van Terlet een sleutel van de voordeur hebben.

Dan:

Kan toch elke club het voorportaal binnen en in de toiletten en in de instructie ruimte binnen komen?

Dus onafhankelijk of er om 08.00/ 08.30 wel of niemand in het restaurant is?

pro
Berichten: 424
Lid geworden op: 27 okt 2009, 18:01

Re: Weer een rechtszaak op Terlet

Bericht door pro » 30 mar 2015, 11:08

Machinaties uit de SZT dictatortijd.
Refereren aan "afspraken" terwijl die er niet zijn en alle variaties daarop.

Dit is de zoveelste mentale en sociale "liquidatie" in de Nederlandse zweefvliegerij waarin een ernstig zieke peer pressure heerst die in stand wordt gehouden door schreeuwlelijkerds (meestal zielige figuren met een dringende behoefte tot compenseren van hun mega minderwaardigheidscomplex - of camoufleren van eigen fouten of algehele ondeskundigheid) wiens adagio luidt: als jij niet doet wat ik je zeg (en morgen zeg ik je trouwens lekker het tegendeel, zoals het mij uitkomt desnoods alleen om jou te pesten en mijn macht te exhibitioneren), dan ga je eraan, want dan noem ik jou: niet loyaal, niet sociaal, niet "samenwerkend".
Zoals Marianne L. destijds tegen een instructeur met wat meer operationele en vliegdeskundigheid dan zij zelf had zei: wij kunnen heel goed samenwerken. Als jij maar naar mij luistert.
Tja, en dan gaat een tent failliet. De tent waarvoor ze daarna werkte ging ook failliet.....
Als je alleen maar jaknikkers om je heen verzamelt gaat het interne rottingsproces erg snel.
Gezien de hoge bezettingsgraad der jaknikkers in de Nederlandse zweefvliegsport, kun je bedenken hoe de toekomst van de sport eruit zal zien.
Rot is ie al van binnen. Stinkend rot.

Plaats reactie