Weer een rechtszaak op Terlet

Interessant, maar heeft niet direct met zweefvliegen te maken
Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Weer een rechtszaak op Terlet

Bericht door Jan Ritsma » 26 aug 2013, 17:01

Bij terugkeer van zijn vakantie vond Julio, de pachter van de Thermiekbel te Terlet, een aangetekend schrijven van de Stichting Nationaal Zweefvliegcentrum Terlet (SNZT) op de spreekwoordelijke deurmat.
Hem wordt op een termijn van 12 maanden de pacht opgezegd. Daar is hij het niet mee eens en is naar een advocaat gestapt die voor hem deze beslissing van de SNZT voor de rechter in Arnhem zal gaan aanvechten...
Thermiekbel.JPG
Restaurant de Thermiekbel
(29.25 KiB) 3513 keer gedownload

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Weer een rechtszaak op Terlet

Bericht door Jan Ritsma » 27 aug 2013, 17:07

Julio, de pachter van het restaurant heeft aan de mede Terlet gebruikers een brief geschreven, waarin hij de situatie uitlegt. Deze brief vindt U hier onder.

Als om een wachtwoord gevraagd wordt, dan is dat: zweefvliegenonline.nl
voortbestaan restaurant de thermiekbel.pdf
(46 KiB) 520 keer gedownload

Jan de Hulster
Berichten: 630
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:19

Re: Weer een rechtszaak op Terlet

Bericht door Jan de Hulster » 27 aug 2013, 17:43

Interessant bericht.

De website van de SNZT is niet te openen.

Ik vroeg me gelijk af of:

De SNZT nu wel eindelijk de jaarverslagen over 2008, 2009, 2010, 2011 en 2012 heeft geproduceerd.
(De jaarveslagen van 2001-2007 waren destijd openbaar te lezen op de SNZT website)

Dat wilde ik even nakijken.

Immers 2 jaar geleden was een motivatie omdat niet te doen omdat de zaak tussen SZT en SNZT onder de rechter was.

Dat is voorbij zo ver ik weet.


Dus weet iemand dat eigenlijk, hoe dat zit met de website van de SNZT en de jaarverslagen van die jaren?

vliegenier
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2010, 14:50

Re: Weer een rechtszaak op Terlet

Bericht door vliegenier » 27 aug 2013, 19:24

De Thermiekbel is de slechtst gerunde horeca zaak die ik ooit heb meegemaakt. Hopelijk zal dit verbeteren onder nieuw management.

"Het is spijtig dat er enkele mensen zijn die opmerkingen hebben over de bedrijfsvoering van Restaurant De Thermiekbel. Gelukkig zijn er veel en veel meer mensen die hierover wel tevreden zijn."

:fp: Ik denk eerder dat deze mensen wel moeten omdat er geen ander alternatief is. De locatie is top en sommige werknemers fantastisch (Talita). Echter, het eten is belabberd en overpriced, Julio is een arrogante nachtmerrie en de algemene instelling is vooral niet klantvriendelijk.

De SNZT behartigd in ieder geval wel mijn belangen als Terlet gebruiker...

vanzomeren
Berichten: 273
Lid geworden op: 03 nov 2009, 20:54

Re: Weer een rechtszaak op Terlet

Bericht door vanzomeren » 27 aug 2013, 19:47

vliegenier schreef: :fp: Ik denk eerder dat deze mensen wel moeten omdat er geen ander alternatief is. De locatie is top en sommige werknemers fantastisch (Talita). Echter, het eten is belabberd en overpriced, Julio is een arrogante nachtmerrie en de algemene instelling is vooral niet klantvriendelijk.

De SNZT behartigd in ieder geval wel mijn belangen als Terlet gebruiker...
In vergelijking met Hans van Beek is Julio een verademing. Hij betaalt €30.000,- pacht per jaar en is betrokken bij de zweefvliegers. Ook hij heeft de beruchte SZT obligaties gekocht en heeft daar net als iedereen niks van teruggezien. Overpriced zou kunnen, maar dat is overal in de Nederlandse horeca zo. Het eten is er goed en ik ken Julio als een vriendelijke man.
Hij heeft een tevredenheidsonderzoek gehouden de laatste weken en een berg positieve handtekeningen verzameld.
Van mij mag hij blijven!

Jan de Hulster
Berichten: 630
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:19

Re: Weer een rechtszaak op Terlet

Bericht door Jan de Hulster » 27 aug 2013, 20:56

Het eten in de bel is behoorlijk en qua prijs /kwaliteit wel ok denk ik.
Julio is een aardige kerel.

Wat Julio in de SZT obligaties heeft geinvesteerd is ergens op dit forum wel te vinden.
Het was wat onleesbaar gemaakt herinner ik me maar wel te lezen , via vergroting, bij de meest obligatie houders.

Misschien kan Jan R het ff opzoeken?

Hij zou dan wel dubbel financieel de dupe worden zo lijkt het wel.

Jan de Hulster
Berichten: 630
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:19

Re: Weer een rechtszaak op Terlet

Bericht door Jan de Hulster » 28 aug 2013, 07:43

De website van de SNZT is weer bereikbaar zie ik net.

De jaarverslagen staan er op t/m 2011.

http://www.terlet.nl/snzt/index.php/ove ... rverslagen


ALLEEN:

Het bestuur wacht nog steeds met plaatsing tot na de gerechtelijke uitspraak inzake het conflict met de SZT.
Dus 2008, 2009, 2010, 2011 en ook 2012 zijn niet beschikbaar.......

http://www.terlet.nl/snzt/index.php/ove ... rslag-2008
http://www.terlet.nl/snzt/index.php/ove ... rslag-2009
http://www.terlet.nl/snzt/index.php/ove ... rslag-2010
http://www.terlet.nl/snzt/index.php/ove ... rslag-2011


Tjonge Tjonge, die stichtingen toch......... :hilarius:

vanzomeren
Berichten: 273
Lid geworden op: 03 nov 2009, 20:54

Re: Weer een rechtszaak op Terlet

Bericht door vanzomeren » 28 aug 2013, 11:01

Het zou interessant zijn om die financiele verantwoording van de SNZT te zien. De verwaarlozing van het gebouw van de Thermiekbel werd verdedigd met het argument dat de SZT affaire de kas van de SNZT had geleegd.

Een ander argument is, dat Julio de klandizie van de leden van de Gelderse kwijt is omdat die nu een eigen kantine hebben op Terlet. Julio zegt dat hij op Terlet het alleenrecht heeft en dat dat in de pachtovereenkomst staat. Als er dan toch geprocedeerd moet worden, dan zal hij dat ongetwijfeld in de procedure aan de orde stellen. Kwade tongen beweren dat die kantine er niet zou zijn geweest, als de voorzitter van de SNZT niet zelf lid van de Gelderse was geweest en het bovendien heel erg goed met de voorzitster kan vinden. Als Julio het wint, dan zou dat ook wel eens het einde van die Gelderse kantine kunnen betekenen. :?

Jan de Hulster
Berichten: 630
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:19

Re: Weer een rechtszaak op Terlet

Bericht door Jan de Hulster » 28 aug 2013, 13:13

vanzomeren schreef:Het zou interessant zijn om die financiele verantwoording van de SNZT te zien. De verwaarlozing van het gebouw van de Thermiekbel werd verdedigd met het argument dat de SZT affaire de kas van de SNZT had geleegd.

Een ander argument is, dat Julio de klandizie van de leden van de Gelderse kwijt is omdat die nu een eigen kantine hebben op Terlet. Julio zegt dat hij op Terlet het alleenrecht heeft en dat dat in de pachtovereenkomst staat. Als er dan toch geprocedeerd moet worden, dan zal hij dat ongetwijfeld in de procedure aan de orde stellen. Kwade tongen beweren dat die kantine er niet zou zijn geweest, als de voorzitter van de SNZT niet zelf lid van de Gelderse was geweest en het bovendien heel erg goed met de voorzitster kan vinden. Als Julio het wint, dan zou dat ook wel eens het einde van die Gelderse kantine kunnen betekenen. :?


Je kan volgens deze onderstaande bron/link inzage vragen bij het SNZT bestuur over de financiele verantwoording.
Kortom het complete verhaal per jaar.

De gepubliceerde jaarverslagen bevatten slechts het onderdeel: VERSLAG VAN HET BESTUUR OVER HET JAAR.
De volledige rapporten bevatten alle financiele gegevens zoals samengesteld door Accountantskantoor DE BRUIJN en worden vooraf gegaan door een Samenstellingsverklaring
.
Het bestuur kan toestemming tot inzage geven



zie: http://www.terlet.nl/snzt/index.php/ove ... rverslagen

Vraag dan gelijk even of ze het onderdeel daaruit dus het : VERSLAG VAN HET BESTUUR OVER HET JAAR zaken op de website willen zetten. (Dus 2008, 2009, 2010 en 2011 en wie weet lukt het ook nog voor 2012.....)

Het staat nu zo enorm klungellig op die SNZT website . m.i.

Kerstens
Berichten: 120
Lid geworden op: 24 sep 2009, 15:38

Re: Weer een rechtszaak op Terlet

Bericht door Kerstens » 28 aug 2013, 15:41

Op het andere forum word er weer heel onduidelijk gedaan. Daar word gesugereerd dat de SNZT het huurcontract met de Bel wil ontbinden en dat de SNZT daarom naar de rechter gaat. .

Volgens mij heeft de SNZT toch gewoon het pachtcontract opgezegd, met in achtneming van de wettelijke opzeg termijn (12 maanden lijkt me wel in de richting zitten). Gulio is het hier niet mee eens, en daarom heeft De Bel een rechtzaak aangespannen tegen het SNZT. Is zijn goed recht om dat te doen. Ik snap alle heibel weer eens niet.


Het is vrij makkelijk om hier de Bel, (of het SNZT) af te gaan kraken, maar ik moet zeggen dat ik me vooral op drukke dagen als op het NK wel eens heb lopen te verbazen over de dienstverlening naar de klanten toe.

Plaats reactie