Weer een rechtszaak op Terlet

Interessant, maar heeft niet direct met zweefvliegen te maken
Jan de Hulster
Berichten: 630
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:19

Re: Weer een rechtszaak op Terlet

Bericht door Jan de Hulster » 28 aug 2013, 17:37

Kijk die SNZT is eindverantwoordelijk voor Terlet.

Er bestaat ook nog een Convenant tussen SNZT en de KNVvL als ik het mij het goed herinner.

Het is toch niet te veel gevraagd, nu de rechtszaken van de SZT en de SNZT al ver achter de rug zijn, dat de SNZT een beetje openbare verantwoording aflegt op minimaal de manier zoals ze dat hebben gedaan in de periode 1999-2007.

Kortom waar blijven nu die JAARVERSLAGEN van het bestuur (periode 2008-2012) zoals voorheen nog werd gedaan.

Zie: http://www.terlet.nl/snzt/index.php/ove ... rverslagen

Jan de Hulster
Berichten: 630
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:19

Re: Weer een rechtszaak op Terlet

Bericht door Jan de Hulster » 30 aug 2013, 20:37

Onverwacht heeft de SNZT zijn jaarverslagen van 2010 en 2011 geplaatst.

Nu nog even 2008, 2009 en 2012 en dan is dat ook weer op orde. :tup:

Gebruikersavatar
Webmaster
Site Admin
Berichten: 431
Lid geworden op: 23 sep 2009, 18:58

Re: Weer een rechtszaak op Terlet

Bericht door Webmaster » 03 sep 2013, 09:09

Otto Foelkel schreef:
zwevertje schreef:
Daar is hij het niet mee eens en is naar een advocaat gestapt die voor hem deze beslissing van de SNZT voor de rechter in Arnhem zal gaan aanvechten..."
bron: zweefvliegenonline
Voor de goede orde: het betreft hier geen rechtzaak tegen de Bel, maar tegen de SNZT.

Contracten dienen te worden nagekomen, tenzij er sprake is van overmacht.

Zolang ik niet weet of dit besluit van de SNZT rechtmatig is, neem ik geen stelling in deze zaak.
Voor de goede orde: het gaat niet om een rechtzaak maar een rechtszaak. Of die er komt is een zaak van de SNZT.
De pachter van de thermiekbel hoeft niets anders te doen dan afwachten, totdat de SNZT de rechter vraagt om ontruiming.
Feitelijk zal de SNZT dus een zaak moeten beginnen en niet de pachter van de Thermiekbel.

Het zal wederom een zaak worden over huurrecht. Daar hebben we via de SZT een aardige hoeveelheid kennis van opgedaan ;)

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Weer een rechtszaak op Terlet

Bericht door Jan Ritsma » 07 sep 2013, 07:39

Een kleine update: Enkele dagen geleden zag ik de brief die de SNZT aan de uitbater van de Thermiekbel schreef. Begin augustus moet de Bel leeg opgeleverd worden. De SNZT geeft drie argumenten. De service, de kwaliteit prijs verhouding en de openingstijden zijn volgens de SNZT beneden de maat. Er wordt aangevoerd dat dit zo ernstig is dat er groepen op Terlet een eigen voorziening moesten treffen.

Volgens experts kan de pacht zondermeer na het verstrijken van de in het pachtcontract gestelde termijn beëindigd worden.
In dit geval is het pachtcontract echter al drie jaar geleden afgelopen. Dat zou de zaak ingewikkelder kunnen maken omdat er dan dingen gaan spelen zoals "gewoonte recht, gedoog situatie, redelijkheid en billijkheid".

Kilo Hotel
Berichten: 239
Lid geworden op: 05 nov 2009, 22:04

Re: Weer een rechtszaak op Terlet

Bericht door Kilo Hotel » 08 sep 2013, 05:13

Jan Ritsma schreef:Een kleine update: ------------ De SNZT geeft drie argumenten. De service, de kwaliteit prijs verhouding en de openingstijden zijn volgens de SNZT beneden de maat. Er wordt aangevoerd dat dit zo ernstig is dat er groepen op Terlet een eigen voorziening moesten treffen. -------------
Dat lijkt me een kip/ei-verhaal om een eigen voorziening van de Gelderse goed te praten. De Gelderse stopt daar echt niet mee als de Thermiekbel zijn openingstijden aanpast. Toen ik vorige jaar de Thermiekbel bezocht viel me het ernstig achterstallig onderhoud van de buitenboel op. Weinig uitnodigend om daar iets te gebruiken. En is de SNZT daar niet verantwoordelijk voor?

Zowel de SNZT als de Thermiekbel hadden het moeilijk vanwege het wanbeleid bij de boevenclub van Goos Hageman/Ernst Chris/Rob van der Meulen (SZT). De Thermiekbel werd door de SNZT gevraagd begrip op te brengen voor de financieel moeilijke situatie, terwijl je daar als huurder in feite geen boodschap aan hebt. En hoeveel begrip bracht/brengt de SNZT voor de Thermiekbel op?

Kees Hordijk

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Weer een rechtszaak op Terlet

Bericht door Jan Ritsma » 19 feb 2014, 10:23

Er is nauwelijks nieuws te melden. Julio is vast besloten te blijven en de SNZT zal daarom een ontruimingsprocedure voor de rechter moeten aanspannen om zoals gewenst, de Bel voor augustus 2014 ontruimt te krijgen. Intussen probeert Julio zoveel mogelijk officiele grieven van de SNZT weg te nemen. Dat blijkt o.a. uit de openingstijden. Deze zijn voor het winterseizoen drastisch aangepast. De Bel is nu de hele winter geopend, met uitzondering van maandag. Dat is voor zover ik mij herinner de laatste 25 jaar niet gebeurd!

In de wandelgangen gaat men er van uit dat de hele zaak nog stamt uit het SZT tijdperk, waarin grote tegenstellingen zijn opgebouwd. Een niet onbelangrijk deel van de problemen zou op het menselijke vlak liggen.

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Weer een rechtszaak op Terlet

Bericht door Jan Ritsma » 13 mei 2014, 17:15

Nu Julio aan vele eisen van de SNZT tegemoet komt, had eigenlijk niemand meer gedacht dat de onenigheid op de spits zou worden gedreven. Helaas bleek deze hoop ongegrond, want de SNZT heeft de uitbater van de thermiekbel laten dagvaarden. Julio zijn advocaat moet op 21 mei zijn verweer indienen tegen de eis om de bel voor 1 augustus te ontruimen.

Aan de ene kant is Julio radeloos en erg bang zijn nering te verliezen, anderzijds is hij vastbesloten in de rechszaak alle registers open te trekken. De advocaten gaan weer verdienen vrees ik. :frown:

Jan de Hulster
Berichten: 630
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:19

Re: Weer een rechtszaak op Terlet

Bericht door Jan de Hulster » 13 mei 2014, 20:46

Wat de SNZT betreft:

Mij valt al weer een aantal jaren op dat:
De SNZT over de jaren 2008 en 2009 nog steeds geen verantwoording heeft willen afleggen over het beleid en of resultaat.

Zie: http://www.terlet.nl/snzt/index.php/ove ... rverslagen
en dan:
2008: http://www.terlet.nl/snzt/index.php/ove ... rslag-2008
en 2009
: http://www.terlet.nl/snzt/index.php/ove ... rslag-2009


Dat zijn nu net de jaren waarin de spanning tussen SZT en SNZT maximaal was.
En dus ook de Thermiekbel door dat gedonder onder druk kwam te staan .......
Zie de postings van Kees Hordijk hiervoor ook bv.

(Daarmee wil ik de SZT en de verantwoordelijken van die SZT niet verontschuldigen overigens over het door hen gevoerde beleid)

Samenvattend:
De rol van de SNZT lijkt ook niet in de afgelopen jaren (2006-2012) van smetten vrij te zijn is mijn beeld.
(Anders verantwoord je ook die jaren 2008 en 2009 behoorlijk intussen , de processen met de SZT zijn immers afgehandeld, wat een argument was om de verslagen op te schorten)
Als je trouwens AL hun jaarverslagen op internet leest is het een wat vage stichting qua verslaglegging.
En aangezien ze onder de KNVvL vallen (bestuurlijke link) valt het geheel van de SNZT wat tegen qua transparantie.

We zien /lezen het verder wel weer.
Laatst gewijzigd door Jan de Hulster op 14 mei 2014, 10:38, 4 keer totaal gewijzigd.

Kilo Hotel
Berichten: 239
Lid geworden op: 05 nov 2009, 22:04

Re: Weer een rechtszaak op Terlet

Bericht door Kilo Hotel » 13 mei 2014, 21:38

Natuurlijk ben ik niet van alles op de hoogte, maar feiten blijven dat:
1. "De Thermiekbel"/Julio in een moeilijke tijd van geruzie tussen de SNZT en de boevenclub van de Stichting Zweefvliegers Terlet onder aanvoering van Goos Hageman en superboef Ernst Chris tijdens afnemende klandizie het gepresteerd heeft zijn hoofd nog enigszins boven water te houden. Dit ondanks het feit dat:
2. De Gelderse Zweefvliegclub tegen de afspraken/overeenkomst in haar eigen horeca-activiteiten in de "oude spuiterij" vorm ging geven. Dat kon vanwege "dubbele petten" in het SNZT-bestuur.
3. De SNZT "De Thermiekbel"/Julio als "huisbaas" zijn werk liet doen in een verveloos en slecht onderhouden pand. Iets nuttigen op het terras gaf het gevoel van een verpauperde "Thermiekbel", wat ongetwijfeld veel klanten gekost heeft en
4. Was de toiletgroep, die niet uitnodigde daar lang te verblijven, ook geen prioriteit voor het SNZT-bestuur.
Afbeelding

Ik stel vast dat ik jarenlang met plezier van "De Thermiekbel" (ook o.l.v. Julio) gebruik heb gemaakt. Natuurlijk valt er wel eens wat op te merken, maar waar is dat niet? Maar dat men in weer zo tegenover elkaar is komen te staan, ........... Ach, vul maar in! Misschien was Julio wel te aardig voor dit bestuur.

Kees Hordijk

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Weer een rechtszaak op Terlet

Bericht door Jan Ritsma » 14 aug 2014, 19:43

Voor zover ik had begrepen is de pacht Julio per 1 augustus 2014 opgezegd.

Vandaag vernam ik dat Julio een hartaanval heeft gehad en in het ziekenhuis is beland.
Omdat hij er snel bij was, lijkt de schade beperkt. Hij is gedotterd en mag zeer binnenkort weer naar huis.

Mensen uit zijn omgeving menen, dat de spanningen betreffende de thermiekbel hieraan hebben bijgedragen.
Erg jammer dat het zo gaat.
Julio, van harte beterschap!

Plaats reactie