Voormalig uitbater Termiekbel, Sander Terpstra, in de Gelderlander

You tube's etc.
Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Voormalig uitbater Termiekbel, Sander Terpstra, in de Gelderlander

Bericht door Jan Ritsma » 31 mar 2019, 08:26

‘Vier jaar geleden ging mijn telefoon. De Thermiekbel, het restaurant bij zweefvliegveld Terlet, zocht een nieuwe uitbater. Liefst iemand zoals ik: een zweefvlieger met horecaervaring. Alleen woonde ik ver weg, bij Leeuwarden.

Ik ben een diepfries. Vrij radicaal sprong ik er toch in. Ik betrok de woning naast het restaurant, een oud huis dat in 1942 is gebouwd en is gebruikt door het Duitse leger.

Dan woon je ineens op de Veluwe. In de nacht loopt er van alles rond ons huis: dassen en herten. Er loopt zelfs een wolf op ons vliegveld, feitelijk een natuurlijk gebied van Staatsbosbeheer. Je vindt hier ook vossen, adders en hagedissen.

In de natuur wonen is wennen. In de stad zijn er vier seizoenen, hier heb je 52 weken. Iedere week is anders. Er wordt in de buurt ook gejaagd, dus je leert snel waar en wanneer je de hond beter niet kunt uitlaten. Toch is de Hoge Veluwe briljant. Je stuit op fantastische sporen uit de wereldgeschiedenis. Uitgesleten rivieren uit de ijstijd, maar ook diepe bomkraters uit de Tweede Wereldoorlog.
Lees verder>>>

Afbeelding

Plaats reactie