zweefvliegtuig van glas in lood

You tube's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

zweefvliegtuig van glas in lood

Bericht door Jan Ritsma » 05 mar 2017, 08:09

Een zweefvliegtuig volledig gemaakt van glas-in-lood, dat óók nog moet gaan vliegen. Onmogelijk, toch? Dan ken je Ton Beumer (70) uit Lemele nog niet.
''Toen ik op het idee kwam om een zweefvliegtuig (een Ka8-b) in glas-in-lood, verklaarden ze me voor gek. Ik had tenslotte nog ooit iets in glas-in-lood gezet. Maar daar trok ik me niks van aan, ik probeerde het gewoon,'' vertelt Beumer.

En met succes. Gewapend met een dagcursus glas-in-lood-zetten, is Beumer al ruim een jaar bezig met zijn glas-in-lood-project en de romp is inmiddels af. Nu moeten de vleugels nog. In totaal is Beumer er dan zo'n tweeduizend uur mee bezig geweest.
Echt vliegen
Wanneer de vleugels erop zitten, wil Beumer zijn kunstwerk ook daadwerkelijk laten vliegen. Naar verwachting gebeurt dit eind mei.
Zie: http://img.rtvoost.nl/T3/357535.jpg

Vliegen? Jammer van al het werk dat er in zit. Ledig gewicht? Vleugelbelasting? Zwaartepunt? :ai:

Afbeelding
Voor de bewerking

Afbeelding
Na de bewerking

Kerstens
Berichten: 120
Lid geworden op: 24 sep 2009, 15:38

Re: zweefvliegtuig van glas in lood

Bericht door Kerstens » 05 mar 2017, 22:58

Je mist de foto van de neus nog. Als je hem iets te hard op zn neus zet bij de landing spat al dat glas eruit recht boven je benen en voor je gezicht.
Denk dat je al dood gebloed bent voordat je stil staat :)

Plaats reactie