Club orchidee

You tube's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Club orchidee

Bericht door Jan Ritsma » 18 mei 2015, 07:21

Een aardig voorbeeld hoe bij sommige clubs van onze oosterburen, aangekeken wordt tegen de aanschaf van een nieuwe kist. :)
Toen ik mijn Ventus 2 kocht, lieten de dominee de priester de burgemeester de hoofdredacteur van de Telegraaf en alle andere bobo's die ik zo snel niet verzinnen kan, verstek gaan. Het zij ze vergeven, want ik was vergeten ze te waarschuwen.. :grin:

We moeten na zo'n ceremonie ons afvragen wat er gaat gebeuren met het clublid dat de eerste kras ten laste gelegd wordt :ai:
Wellicht dat de priester dan uiteindelijk weer moet opdraven :fp:

En.... wie mag er op vliegen? De voorzitter de clubtechnicus en de chef instructeur.
Uiteraard pas nadat het vliegtuig de eerste 6 maanden in de club vitrine verbleef.

Lees mee:
Segelflugzeug in Lorch auf den Namen „Konsul Hermann E. Sieger“ getauft

Die Fliegergruppe Lorch lud am Wochenende ein: Nach der Fliegerparty am Samstag folgte am Sonntag die feierliche Taufe des neuen Segelflugzeuges.

Für die Stadt Lorch brachte die stellvertretende Bürgermeisterin Helga Knödler die besten Wünsche für Flugzeug und Flieger.
Der Baden-​Württembergische Luftfahrtverband e.V. schickte seinen Vize-​Präsidenten Hans-​Joachim Pross.
Die eigentliche Taufe des neuen Flugzeugs übernahm der Pate Günter Sieger von der Firma Briefmarken-​Sieger. Die Verbundenheit des Unternehmens mit der Fliegerei besteht schon lange. Für den himmlischen Segen sorgten der evangelische Pfarrer Christof Messerschmidt und sein katholischer Kollege Marc Grießer.

(mehr dazu in der Rems-​Zeitung vom 18. Mai 2015)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pim van Asch
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:14

Re: Club orchidee

Bericht door Pim van Asch » 18 mei 2015, 12:42

Wellicht dat de priester dan uiteindelijk weer moet opdraven

En.... wie mag er op vliegen? De voorzitter de clubtechnicus en de chef instructeur.
Uiteraard pas nadat het vliegtuig de eerste 6 maanden in de club vitrine verbleef.
Ja Jan, waar blijft de tijd.
Afbeelding

Tweede helft 60-er jaren vorige eeuw. Antiklerikalen hadden de bestelde en voorbestemde Ka-13 voor de neuzen van de klerikalen ener zweefvliegclub weggekaapt. Waardoor jij eerder dan de clubbobo’s de Ka-13 start in jouw vluchtenboekje had bijgeschreven. In die tijd goed voor een startverbod.

Jan de Hulster
Berichten: 630
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:19

Re: Club orchidee

Bericht door Jan de Hulster » 18 mei 2015, 14:09

:grin: :grin:

Plaats reactie