Pre WK Argentinie

Patrick Hoeve
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:17

Re: Pre WK Argentinie

Bericht door Patrick Hoeve » 18 jan 2012, 10:49

De tijden van tienduizenden euro's subsidie is al lang voorbij. Gratis meedoen aan wedstrijden is dan ook al lang, al heel lang voorbij. Als Jeroen al een vergoeding zou krijgen zal dat in de orde van 300-500 euro liggen.
Maar in dit geval betaald Jeroen dit 'reisje' compleet uit eigen zak. Doel van Jeroen is vooral om contacten te leggen en het terrein te verkennen. De uitslagen zijn secundair.

Gebruikersavatar
Peter
Berichten: 377
Lid geworden op: 29 sep 2009, 11:24

Re: Pre WK Argentinie

Bericht door Peter » 19 jan 2012, 07:43

Patrick Hoeve schreef:De tijden van tienduizenden euro's subsidie is al lang voorbij. Gratis meedoen aan wedstrijden is dan ook al lang, al heel lang voorbij. Als Jeroen al een vergoeding zou krijgen zal dat in de orde van 300-500 euro liggen.
Maar in dit geval betaald Jeroen dit 'reisje' compleet uit eigen zak. Doel van Jeroen is vooral om contacten te leggen en het terrein te verkennen. De uitslagen zijn secundair.

Wat is dit jaar, of was vorig jaar, de hoeveelheid geld die de knvvl of de CW&S kreeg van de IOC/NSF?
Waarom zou Jeroen die trip uit eigen zak betalen als hij aan het einde van dit seizoen recht heeft op gehele of gedeeltelijke vergoeding en zijn claim daarvoor in kan dienen? Als KLM gezagvoerder Steven Raimond gesubsidieerd rondvliegt, zou Jeroen wel gek zijn als hij er wel recht op had maar alles uit eigen zak ging betalen.

Huilie

Re: Pre WK Argentinie

Bericht door Huilie » 19 jan 2012, 12:09

Peter schreef:zou ... wel gek zijn als hij er wel recht op had maar alles uit eigen zak ging betalen.
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten...

Gebruikersavatar
Peter
Berichten: 377
Lid geworden op: 29 sep 2009, 11:24

Re: Pre WK Argentinie

Bericht door Peter » 19 jan 2012, 20:10

Tweede poging: Patrick, Als jij zegt dat die subsidiebedragen van de NOC/NSF aan de CW&S niet kloppen en dat die vergoedingen aan kernploegleden niets meer voorstellen, dan weet je vast wel hoe hoog die bedragen wel zijn. Mijn informatie was dat Frauke niet al te lang geleden juist hoger bedragen had weten los te peuteren. Hoe hoog zijn die bedragen nu? Jij moet dat toch weten omdat je regelmatig contact met de CW&S hebt?

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Pre WK Argentinie

Bericht door Jan Ritsma » 22 jan 2012, 09:25

Iemand stuurde mij enkele weken geleden notulen van de afdelingsvergadering van 5 oktober 2011. Deze notulen zijn onsamenhangend geschreven. Sommige gedeelten zijn dubbel of staan door elkaar. Het onderstaande gedeelte is mogelijk van belang voor de hier gestelde vragen.
De financiële stukken werden gelijk met de
uitnodiging voor deze ALV verstuurd, maar daarna heeft er nog een penningmeesteroverleg plaatsgevonden.
Daar is een herziene begroting voor de Afdeling uit voortgekomen. MB loopt de begroting punt voor punt door.
Zowaren er onbekende bankrekeningen; één van de CWS met een positief saldo van € 30.000 en een van
de NK van ca. € 10,000,-. Deze rekeningen zouden in de KNVvL moeten zitten. Het eigen vermogen gaat
met het vinden van deze rekeningen omhoog, maar deze gelden blijven wel voor de wedstrijdsport
beschikbaar.
Gezien de bezuinigingen denkt M. Baltussen echter dat 40% van de wedstrijdkosten door de wedstrijddeelnemers zélf
betaald zal moeten worden.
en
Sponsoring, subsidie NOC-NSF, deelname evenementen, deelnemers NK.
Ronald Termaat meldt dat in dit subsidiebedrag ook de trainingsdagen zijn ingecalculeerd voor wat betreft de wedstrijden
in Amerika en Argentinië. Maar als deze NOC.NSF subsidie niet (of gedeeltelijk) toegekend wordt zal de
€30.000 die op de CWS rekening gevonden is aangesproken moeten worden. Hierin moeten duidelijke
keuzes gemaakt worden.
Uit dit gedeelte valt op te maken dat:
1) trainingsdagen in Argentinie weldegelijk gesubsidieerd worden.
2) Dat de CW&S er een eigen boekhouding met eigen rekening(en) op na houdt.
3) Dat er kennelijk op één van deze rekeningen een bedrag van 30.000 "gevonden" is.

Vooral het laatste intrigeert. wie "vindt" er 30.000,-? waar komt dat geld vandaan? Mocht de subsidie van de NOC/NSF tegenvallen, dan "moet" dit bedrag worden aangesproken....
Het klinkt niet echt als een degelijke betrouwbare boekhouding.
Ik vraag me af of al onze KNVvLcommissies een eigen boekhouding en bankrekening hebben en zoja waar dat geld vandaan komt.
Aanvragen voor financiele stukken bij de KNVvL falen, want ik krijg geen antwoord. Dus heb ik de NOC/NSF maar eens geschreven en om info gevraagd. als ik nadere info heb dan publiceer ik dat hier, want dat kan vele hier gestelde vragen beantwoorden.

Patrick Hoeve
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:17

Re: Pre WK Argentinie

Bericht door Patrick Hoeve » 22 jan 2012, 13:01

@Peter. Mijn contacten met de CW&S zijn tegenwoordig louter nog sociaal met een biertje in de hand, leunend tegen de bar. Ik heb geen functies meer. Maar ben blij dat je me even gegoogeld hebt...
Dat verklaard ook meteen waarom ik niet op de hoogte ben van de gevonden bankrekeningen. Laatste nieuws wat ik heb/had is dat de NOC*NSF de subsidie kraan drastisch verlaagd had (zweefvliegen heeft geen status binnen het NOC*NSF, heeft te maken met het aantal deelnemende landen op WK's) en dat de kraan in 2013 volledig dicht zou gaan.

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Pre WK Argentinie

Bericht door Jan Ritsma » 22 jan 2012, 17:15

Iemand stuurde mij vandaag de begroting van de KNVvL voor 2012 op.
De subsidie die de KNVvL ontvangt voor :(Top)trainings- en wedstrijdprogramma is voor 2012 € 11.350,-
De subsidie die de KNVvL ontvangt voor :Subsidie Deelname internat. Evenementen (EK/WK) € 73.900,-
Zelf dragen de heren topsporters tesamen € 12000,- bij.
€ 98900,- is het totale bedrag wat de KNVvL denkt uit te geven in 2012 aan kosten voor de WK/EK en training.
Me dunkt dat het een misverstand is om te stellen dat de pot leeg zou zijn en de deelnemers hun eigen kosten zouden moeten betalen. Het slechtste scenario dat ik in de notulen tegen kwam was dat ze 40% zouden moeten betalen, maar dat lijkt me met deze bedragen nauwelijks nodig.

Sieb
Berichten: 221
Lid geworden op: 19 dec 2010, 11:50

Re: Pre WK Argentinie

Bericht door Sieb » 22 jan 2012, 19:13

Jan Ritsma schreef: De subsidie die de KNVvL ontvangt voor :(Top)trainings- en wedstrijdprogramma is voor 2012 € 11.350,-
De subsidie die de KNVvL ontvangt voor :Subsidie Deelname internat. Evenementen (EK/WK) € 73.900,-
Zoals hierboven al is gesteld is het de vraag of vanuit NOC/NSF nog vanaf 2013 de jaarlijkse subsidiestroom wordt gecontinueerd. Persoonlijk denk ik dat de kraan wordt dichtgedraaid (omdat niet meer aan de eisen kan worden voldaan) en dan zal er binnen de knvvl moeten bekeken waar het geld dan vandaan moet komen: sponsoring, verhoging eigen bijdrage deelnemers, minder deelnemers of een combinatie ervan.

Tot in ieder geval 2012 is het altijd zo geweest dat de kosten van deelname waren/werden gedekt uit de subsidies+eigen bijdrage deelnemers. De overige leden van de afdeling zweefvliegen hadden er in financiele zin geen last van.

Overigens is het zo dat de subsidiebedragen in de begroting "verwachte" ontvangsten zijn. Deze kunnen dus lager uitvallen en dan zal dat tekort primair uit de "CWS pot" moeten gefinancierd. Met de "trainingsdagen" wordt naar mijn mening niet de deelname van Jeroen aan de Argentijnse Nationals bedoeld maar de trainingsdagen direct voorafgaand aan de EK/WK zelf.

Plaats reactie