Het ZuidAfrikaanse recordseizoen is weer aangebroken

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Het ZuidAfrikaanse recordseizoen is weer aangebroken

Bericht door Jan Ritsma » 12 dec 2014, 16:21

We zijn weer in Gariepdam. Ik heb even geaarzeld. De mateloze onsportiviteit en ijver die enkele KNVvLers aan de dag leggen om de erkenning van een prachtig record te dwarsbomen, was voor mij echt the limmit. Maar, die lieden willen juist graag dat ik stop, dus doen we het niet. We zijn nu bijna een jaar verder, en het gejengel gepest en getreiter waarmee nu op alle mogelijke manieren wordt gewerkt, om een objectieve arbitrage te voorkomen, is in volle gang. Het instituut sport rechtspraak, is nog steeds bezig om van de KNVvL te horen te krijgen of deze koninklijke vereniging hun oordeel wil erkennen. Zielig.

We gaan weer lekker zweefvliegen. De belevenissen zijn weer te volgen op: http://www.zweefvliegenonline.nl/record ... /index.php

Pagina 1 staat er al weer op.

Of ik nog iets op de OLC zet gaan we nog bekijken. Een handige link voor de zuidafrikaanse OLC:
http://www.zweefvliegenonline.nl/olc/olc.html

Jan de Hulster
Berichten: 630
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:19

Re: Het ZuidAfrikaanse recordseizoen is weer aangebroken

Bericht door Jan de Hulster » 12 dec 2014, 17:13

Jan gewoon vliegen en schrijven hoe het je vergaat.

succes.

pietjebel
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 nov 2009, 14:39

Re: Het ZuidAfrikaanse recordseizoen is weer aangebroken

Bericht door pietjebel » 08 jan 2015, 12:49

Hoi Jan,

Je zult het wellicht allang hebben gehoord, maar het continentale record op de 100km driehoek is recentelijk nog wat scherper gesteld door (een deel van) de Schmelzer familie: http://www.onlinecontest.org/olc-2.0/gl ... 1069285804

Dit even ter informatie omdat je in je meest recente verslag van het recordvliegen achter dit record aan bent gegaan.

Groetjes!

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Het ZuidAfrikaanse recordseizoen is weer aangebroken

Bericht door Jan Ritsma » 08 jan 2015, 21:59

pietjebel schreef:Hoi Jan,

Je zult het wellicht allang hebben gehoord, maar het continentale record op de 100km driehoek is recentelijk nog wat scherper gesteld door (een deel van) de Schmelzer familie: http://www.onlinecontest.org/olc-2.0/gl ... 1069285804

Dit even ter informatie omdat je in je meest recente verslag van het recordvliegen achter dit record aan bent gegaan.

Groetjes!
Ja bedankt. Dat had ik inderdaad gezien en zelfs verschillende Emails gehad.
Mensen beseffen echter niet dat ik met 15 meter vlieg en de laatste aanvraag die bij de FAI ligt is voor 15 meter 175 km/u
De Belgen hebben met een 28 meter spanwijdte super openklasse kist gevlogen. Desondanks denk ik dat ook dit record met 15 meter te breken is. Je moet voor een 100 km gewoon geluk hebben dat die in één van de pogingen toevallig goed ligt.

Bladzijde tien van de recordverslagen is trouwens net online gegaan. We hebben er weer een paar records bij.
Ook Max Leenders heeft een leuke 1100 retour gevlogen een afstand waarvoor nog geen snelheid stond, plus een regional afstands record.
Hopelijk blijft het weer nog even zo :)

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Het ZuidAfrikaanse recordseizoen is weer aangebroken

Bericht door Jan Ritsma » 26 jan 2015, 13:04

Het recordseizoen in ZuidAfrika zit er weer op. Bladzijde zestien is vandaag op het net gegaan en is voorlopig de laatste in de serie van 2014/2015. Zie: http://www.zweefvliegenonline.nl/record ... /index.php

Jammer dat ik van de commissie sportzaken een Email kreeg dat ik kon ophouden met het toezenden van FLARMfiles, want FLARM was niet toegestaan voor records. Raar, vorig jaar niets over gehoord. Mijn FLARM heeft een igc goedgekeurde logger met motorloop registratie. De Nederlandse regels eisen een igc goedgekeurde logger. Weliswaar staat FLARM niet op de lijst van loggers die secure genoeg zijn voor wereld en continental records, maar daar valt een Nederlands record volgens mij niet onder. Ik vlieg al 20 jaar records, maar zoveel ongenuanceerde pogingen om mijn records te ondergraven zoals in het afgelopen jaar, heb ik nog niet beleefd.

Ik zond de bovenstaande argumenten aan de commissie sportzaken en verzocht mij aan te geven waar in de Nederlandse regelgeving stond dat mijn FLARM niet gebruikt kon worden.
Oef.. Dat konden ze zomaar niet zeggen. De voorzitter is met vakantie in ZuidAfrika en gaat het uitzoeken als hij weer thuis is.

Jammer dat men de vliegers met zulke onduidelijke regelgeving opzadelt
Stel je voor dat iemand alleen maar met een FLARM vliegt. Dan hoort hij zes weken later dat al zijn records zijn afgekeurd :bah:
Je zadelt ook de vliegers op met telkens erg hoge kosten als weer een logger van de Wereldrecordlijst wordt geschrapt door de FAI
Als een logger secure genoeg is voor de Nationale kampioenschappen, dan lijkt me die ook secure genoeg voor een lokaal Nederlands record. Mij maakt het verder niet uit, want mijn tweede logger staat op de wereldrecordlijst.

Jammer ook, dat de claims in de recordlijst de laatste drie weken niet meer werden bijgehouden. De zaak wordt erg onoverzichtelijk als twee verschillende mensen aan de lopende band records aan het vliegen zijn

fanclub JR
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 jan 2015, 15:58

Re: Het ZuidAfrikaanse recordseizoen is weer aangebroken

Bericht door fanclub JR » 29 jan 2015, 16:47

Jan,

We hebben weer genoten van je verslagen. Knap dat je weer zoveel records hebt verbroken. Het is jammer dat jou prestaties onder belicht blijven op andere fora, zoals ZP. Wel continue die Max Leenders in de spotlights (wat niets afdoet aan zijn records overig), maar over jou wordt met geen woord gerept. Mijns inziens raar. Ik weet dat er een geschiedenis is, maar dat kan toch prima los gezien worden van de prestaties? Het heeft er immers geen verband mee.

Maar goed Jan, vanuit Fanclub JR heb je wel het respect en we hopen dat je nog eens wil overwegen of je niet nog een jaartje door wil gaan. Volgens ons zijn er nog wel wat records die aangescherpt kunnen worden!

Gebruikersavatar
Peter
Berichten: 377
Lid geworden op: 29 sep 2009, 11:24

Re: Het ZuidAfrikaanse recordseizoen is weer aangebroken

Bericht door Peter » 30 jan 2015, 09:49

fanclub JR schreef:Wel continue die Max Leenders in de spotlights
Tegen Leenders kan niemand op, die vliegt records samen met Wiebe, de secretaris van de commissie sportzaken die ze beoordelen moet :grin:
wiebe.jpg

fanclub JR
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 jan 2015, 15:58

Re: Het ZuidAfrikaanse recordseizoen is weer aangebroken

Bericht door fanclub JR » 30 jan 2015, 10:40

Peter schreef: Tegen Leenders kan niemand op, die vliegt records samen met Wiebe, de secretaris van de commissie sportzaken die ze beoordelen moet :grin:
Ik twijfel in het geheel niet aan de integriteit van Wiebe.

Wat mij wel stoort is dat de mooie prestaties van onze Jan onbesproken blijven!

Zonder aanziens des persoons, functie en verleden, zowel in de richting van Max, Wiebe en Jan, kan ik mij mateloos ergeren aan het structureel negeren van deze prestaties. Records zijn er om verbroken te worden, om het beste in zweefvliegers naar boven te halen, om je te ontwikkelen en als doel om naar te streven. Door deze negeer-instelling word het recordvliegen minder aantrekkelijk en krijg je een gevoel van vriendjespolitiek. Dit moedigt niet aan om records te gaan vliegen. En dat is zonde!

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Het ZuidAfrikaanse recordseizoen is weer aangebroken

Bericht door Jan Ritsma » 30 jan 2015, 13:22

Het lijkt me nuttig om hier en daar wat toe te lichten. :)

Het al of niet besproken worden van "mijn prestaties" hindert mij niet. Ik vlieg al twintig jaren records, maar heb daar nooit verder aandacht aan besteed. Aan records werd trouwens door de KNVvL nooit enige aandacht besteed. Zelfs een B brevet kwam nog in het verenigingsblad en woog/weegt derhalve kennelijk zwaarder dan een record...
De stukjes ben ik pas in 2009 gaan schrijven, omdat toen zweefvliegenonline het levenslicht zag. De recordverslagen zag ik als een mooi en positief middel om de website populair te maken en meer bekendheid te geven. Ook de glidertrackingsite van zweefvliegenonline is naar aanleiding van die argumenten tot stand gekomen.

Het Ben Hiemstra forum, dat nu de officiele status heeft van KNVvL afdeling zweefvliegen website, nam in den beginne de bestuurders van de Stichting Zweefvliegers Terlet in bescherming en stelde een keiharde censuur in tegen iedereen die het waagde om misstanden bij deze stichting bloot te leggen. We hadden dus een open, ongecensureerd platform nodig om mensen tijdig te waarschuwen en dat werd zweefvliegenonline.

Ben Hiemstra vond dit niet leuk. Het blokkeerde zijn mogelijkheid om iedereen naar believen de mond te kunnen snoeren, de glidertrackingsite van zijn zoontje werd concurentie aangedaan en de fotowedstrijd van zweefvliegenonline was ook al een doorn in zijn oog.

Tja, nu het ophemelen van de prestaties van iedere Hollander, Belg en in het bijzonder die van Max Leenders... :)
Ben zijn hele leven bestaat nu eenmaal uit: club, vriendjespolitiek en het "voorwathoortwatprincipe". Integriteit en objectiviteit kunnen hem niet verweten worden en als je hem een Email schrijft, dan krijg je gewoon geen antwoord.

De theatrale manier waarop hij op zijn eigen forum probeert om zo veel mogelijk de één ten koste van de ander op te hemelen, is erg dom. Het is zo grotesk dat het niemand kan ontgaan en daarmee laat hij indringend zien wat voor een minderwaardig onsportief persoon hij eigenlijk is.

Nu is Ben natuurlijk de moeite niet waard om nog een woord aan vuil te maken. Het echte probleem is echter veel ernstiger.
Ben bekleedde en bekleedt bij de KNVvL vele functies. Zo was hij lid van het afdelingsbestuur, is nu officieel webmaster van de KNVvL, was lid van de commissie sportzaken en is nu lid van de commissie instructie en veiligheid. Bovendien krijgt hij voor zijn gedrag ook nog eens een lintje van die zelfde KNVvL. Dat is kwalijk, omdat hiermee het blazoen van de gehele KNVvL wordt besmeurd. Maar, de KNVvL gaat onverstoorbaar door. Ook deze figuur, doctorandus Bert Wijnands kreeg een lintje. Ik ken de man niet, nooit gesproken, nooit gezien, maar hij wist wel 9 maanden lang als verantwoordelijke man voor sportzaken in het hoofdbestuur, mijn ingediende bezwaarschrift te negeren. Hoe botter hoe meer lintjes ;)

Terug bij de records Het is fijn te horen dat de recordverslagen goed gelezen worden. Er staat een teller op dat gedeelte van de website en die laat, mede dankzij de ontbrekende informatie op andere fora, bijna 4000 hits zien. Leuk, want dan doe je het niet voor niets.
En, ja, ik heb erg genoten van ons verblijf in Afrika. Niet alleen om het zweefvliegen maar ook door het verrukkelijke klimaat, de vriendelijke bevolking, en de eindeloze rust die van het landschap en het straatbeeld uitgaat. We denken er hard over om er nog een jaartje aan vast te knopen :cool:

Jan de Hulster
Berichten: 630
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:19

Re: Het ZuidAfrikaanse recordseizoen is weer aangebroken

Bericht door Jan de Hulster » 30 jan 2015, 15:45

Doe gewoon als Hans Werner Grosse... :!:


Die vliegt ook nog op z'n > dan 90 ste

http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 7526,d.ZWU

Plaats reactie