Voor de Nationale naar Terlet?

vanzomeren
Berichten: 273
Lid geworden op: 03 nov 2009, 20:54

Voor de Nationale naar Terlet?

Bericht door vanzomeren » 23 mei 2011, 11:10

Zaterdag even langs Terlet gereden omdat ik iets moest ophalen in Arnhem. Enkele tientallen toeschouwers stonden naar de finishende kisten te kijken. Daar vond ik niets aan. Gewoon landende zweefvliegtuigen zie ik al genoeg en de mannen die nog een echte finish deden die blijken nu in de lijst van de strafpunten te staan :bah: Erg jammer dat het gedeelte van een wedstrijd wat nog wat publiek trok zo te zien is opgeheven. In de Bel was niemand (terras des te meer met het mooie weer), de schermen die het tracking systeem presenteerden waren door het felle licht niet afleesbaar en belangstelling was er niet voor. Waarom zou je ook, want die informatie staat toch op internet.
Ik was na tien minuten weer onderweg :frown:

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Voor de Nationale naar Terlet?

Bericht door Jan Ritsma » 24 mei 2011, 18:49

Kan dit helaas slechts beamen. Als je werkelijk de zweefvliegsport wil promoten dan zal je meer moeten doen dan spannende duikbootraces te organiseren. Het enige moment dat het het aanzien waard was was het moment dat ze boven kwamen en zelfs dat wordt door de zweefvliegerij zelf nog de nek om gedraaid. Ik was zoeven op Terlet om nog wat aardige plaatjes te schieten.
Er was nauwelijks belangstelling en voor die paar kisten die dan op 150 meter of hoger over de Bel heen komen hoef je echt niet te komen kijken. Zelfs de zweefvliegers zaten met hun rug naar het veld. :frown:

evertse
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2009, 11:52

Re: Voor de Nationale naar Terlet?

Bericht door evertse » 24 mei 2011, 21:56

Het is vrij moeilijk om publiek naar de NK te krijgen ook al wordt er veel moeite gedaan door de organisatie om dat te bevorderen.
In 1932, toen de Arnhemsche Zweefvliegclub op Terlet ging vliegen, was de belangstelling van de Arnhemmers ook slecht te noemen.
Toen er in 1933 een dodelijk ongeval gebeurde nam de belangstelling van het publiek toe om te komen kijken, men moest voor die belangstelling zelfs een kwartje betalen aan de Boswachter.
Die tijd moet maar niet terug komen.
De huidige technieken zullen het moeten doen zoals Internet: http://www.nkzweefvliegen.nl
Wie een beter idee heeft, vertel het maar?
Trouwens als je een handje mee helpt beleef je de NK heel anders. Wel veel wind gisteren en vandaag!
Toch zag ik vandaag veel vliegers een kiekje schieten, er stond er zelfs 1 levensgevaarlijk op een steen op het gras. :bye:

Sieb
Berichten: 221
Lid geworden op: 19 dec 2010, 11:50

Re: Voor de Nationale naar Terlet?

Bericht door Sieb » 24 mei 2011, 23:16

Je kan je ook afvragen wat voor de zweefvliegerij de toegevoegde waarde is van publiek?

en omgekeerd is het gewoon ook niet spannend voor een buitenstaander. Er is geen kans op een crash, je voelt en hoort niets, een zoemer is alleen leuk als je zef in de kist zit, etc.

Volgens mij is een wedstrijd alleen leuk voor de insiders. Meedoen, ophalen, gezellig potje bier en BBQ met elkaar en lullen over je meest fantastische hobby waar een buitenstaander geen snars van snapt. Gewoon houden zo!

ericvg

Re: Voor de Nationale naar Terlet?

Bericht door ericvg » 25 mei 2011, 12:09

Toch zag ik vandaag veel vliegers een kiekje schieten, er stond er zelfs 1 levensgevaarlijk op een steen op het gras. :bye:
Dat zal dan wel de steen des aanstoots zijn geweest die daar al jaren ligt............. :annoy: :annoy:

Gebruikersavatar
Limalfafa
Berichten: 115
Lid geworden op: 18 dec 2010, 14:23

Re: Voor de Nationale naar Terlet?

Bericht door Limalfafa » 25 mei 2011, 23:59

Totaal niet boeiend of er wel of geen publiek komt naar de NK. Zweefvliegen moet gewoon elitair blijven, anders kan ik net zo goed gaan voetballen of tennissen. Ik moet er niet aan denken dat zweefvliegvelden overspoeld worden door paupers en zelfs minderheden.

Rutger Kruk
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 apr 2011, 23:43

Re: Voor de Nationale naar Terlet?

Bericht door Rutger Kruk » 26 mei 2011, 01:27

Limalfafa schreef:Totaal niet boeiend of er wel of geen publiek komt naar de NK. Zweefvliegen moet gewoon elitair blijven, anders kan ik net zo goed gaan voetballen of tennissen. Ik moet er niet aan denken dat zweefvliegvelden overspoeld worden door paupers en zelfs minderheden.
Voorzichtig wil ik je herinneren aan recente berichtgevingen betreffende gebruikers van het nationaal zweefvliegcentrum. Omtrent vermeende integriteitproblemen, leeftijdsdiscriminatie, beschuldigingen van sabotage, wegmoffelen van ongevallen en/of incidenten, geweldpleging op de strip, illegale rondvluchten, milieudelicten, wanbeheer, subsidiefraude, beslaglegging. Handelingen waarvoor bijvoorbeeld de eerste de beste huisjesmelker zich niet schaamt.
Tel daarbij op het bericht van 25/5 (http://www.zweefvliegenonline.nl/phpBB- ... 2332#p2332) dat de zwevers de afgelopen 3 jaar steeds weer enorm verlies maakten en jouw statement dat zweefvliegen elitair moet blijven, over zweefvliegvelden, paupers en minderheden, dan kan geconcludeerd worden dat jij niet tot een ƒ-side behoort. Dat je mede dankzij de financiële bijdrage van een ander jouw hobby in KNVvL-verband kunt blijven beoefenen. Dat je daarmee tot het vlieg tuig behoort.

Jan de Hulster
Berichten: 630
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:19

Re: Voor de Nationale naar Terlet?

Bericht door Jan de Hulster » 26 mei 2011, 09:04

Rutger Kruk schreef:
Limalfafa schreef:Totaal niet boeiend of er wel of geen publiek komt naar de NK. Zweefvliegen moet gewoon elitair blijven, anders kan ik net zo goed gaan voetballen of tennissen. Ik moet er niet aan denken dat zweefvliegvelden overspoeld worden door paupers en zelfs minderheden.
Voorzichtig wil ik je herinneren aan recente berichtgevingen betreffende gebruikers van het nationaal zweefvliegcentrum. Omtrent vermeende integriteitproblemen, leeftijdsdiscriminatie, beschuldigingen van sabotage, wegmoffelen van ongevallen en/of incidenten, geweldpleging op de strip, illegale rondvluchten, milieudelicten, wanbeheer, subsidiefraude, beslaglegging. Handelingen waarvoor bijvoorbeeld de eerste de beste huisjesmelker zich niet schaamt.
Tel daarbij op het bericht van 25/5 (http://www.zweefvliegenonline.nl/phpBB- ... 2332#p2332) dat de zwevers de afgelopen 3 jaar steeds weer enorm verlies maakten en jouw statement dat zweefvliegen elitair moet blijven, over zweefvliegvelden, paupers en minderheden, dan kan geconcludeerd worden dat jij niet tot een ƒ-side behoort. Dat je mede dankzij de financiële bijdrage van een ander jouw hobby in KNVvL-verband kunt blijven beoefenen. Dat je daarmee tot het vlieg tuig behoort.
Het is wel zo, dat de zwevers, zo meen ik me te herinneren de afgelopen jaren een bewust "verlies'" hebben gedraaid om bepaalde zaken te financieren.

Als je zeer hoge financiele reserves hebt dan kun je die natuurlijk ook gedeeltelijk weer aanwenden om die wat te verlagen.
Bv. door:
Contributie niet op te hogen.? I fly?, dat soort zaken?
't is maar net wat je beleid/visie is.

Ik meen dat dat ook een rol speelde.

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Voor de Nationale naar Terlet?

Bericht door Jan Ritsma » 26 mei 2011, 09:45

De vraag is: moeten we voor de Nationale nog naar Terlet om dat "spectakel" te aanschouwen? ;)
Jan de Hulster schreef: Het is wel zo, dat de zwevers, zo meen ik me te herinneren de afgelopen jaren een bewust "verlies'" hebben gedraaid
Hoewel dat mij in een handomdraai telkens weer lukt, zijn er voorzitters van stichtingen die daar Nijenrode voor hebben doorlopen :grin:

jasper@grannetia.com

Re: Voor de Nationale naar Terlet?

Bericht door jasper@grannetia.com » 03 jun 2011, 13:50

Limalfafa schreef:Totaal niet boeiend of er wel of geen publiek komt naar de NK. Zweefvliegen moet gewoon elitair blijven, anders kan ik net zo goed gaan voetballen of tennissen. Ik moet er niet aan denken dat zweefvliegvelden overspoeld worden door paupers en zelfs minderheden.
Even een late reactie, maar het moet me van het hart. Wie is Limalfafa eigenlijk? Of misschien anders gesteld: wie denkt Limalfafa wel dat hij is?

De inhoud van zijn bericht vind ik niet zo belangrijk. Ieder zijn mening. Wat ik kwalijker vind, is dat hij/zij het op een forum waar ik aan deelneem zonder noemenswaardig tegengas van anderen mag praten over 'paupers' en 'minderheden'.

Limalfafa, bedoel je dat sommige groepen mensen niet zouden mogen zweefvliegen omdat ze anders zijn? Ik hoop dat het lam gebral is, maar als je werkelijk meent wat je hier post, doe het dan onder je eigen naam. Dat maakt het gemakkelijker om je even te bellen. Dit soort (in ieder geval in mijn ogen) moeilijke discussies voer ik liever mondeling dan via een forum.

Ben ik overigens de enige die zich stoort aan Limalfafa? Als ik me niet vergis schoffeerde hij Pro een tijdje geleden ook al. Daarop reageerde als ik me niet vergis ook niemand.

Jan, wat vind jij hiervan?

Plaats reactie