Subsidie Maule

Sieb
Berichten: 221
Lid geworden op: 19 dec 2010, 11:50

Re: Subsidie Maule

Bericht door Sieb » 14 feb 2011, 10:15

er is vast wel een politicus in de provincie gelderland die dit verhaal zo vlak voor de statenverkiezingen nog wil inzetten voor persoonlijk gewin of besmuiking van de tegenpartij......

Meulenbeld
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 dec 2010, 09:38

Re: Subsidie Maule

Bericht door Meulenbeld » 14 feb 2011, 10:34

Sieb schreef:er is vast wel een politicus in de provincie gelderland die dit verhaal zo vlak voor de statenverkiezingen nog wil inzetten voor persoonlijk gewin of besmuiking van de tegenpartij......
deze?

Jan de Hulster
Berichten: 630
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:19

Re: Subsidie Maule

Bericht door Jan de Hulster » 14 feb 2011, 13:14

Het is niet mogelijk een verzoek tot definitieve vaststelling in te dienen, omdat wij de leveringsdatum van het vliegtuig niet kennen en derhalve geen prestatieverklaring kunnen overleggen. (1)

Zoals in eerdere contacten uiteengezet: de vertraging is een gevolg van certificatieproblemen, veroorzaakt door Amerikaanse
industriepolitiek. Het spijt ons bijzonder, maar de juiste term voor deze situatie luidt: 'overmacht'.
(2)


Als je dit bovenstaande nog even wat preciezer gaat lezen:
regel l 1: dat is juist, maar dat loopt al vanaf 2005 tot heden
regel 2: Die eerdere contacten is dat in de periode van ca. oktober 2010 tot eind december 2010?
WANT: de subsidie werd juli 2010 uiteindelijk los gekletst. Terwijl de SZT natuurlijk toen in juli 2010 al heel goed wist dat de leveringsdatum ongewis was en bleef.
dus dat beroep op "overmacht"is ridicuul lijkt mij.

Waar is trouwens de brief van 22 december van SZT richting provincie: "aan het betrokken lid" van uw college??? Jan Ritsma is die niet geleverd?

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Subsidie Maule

Bericht door Jan Ritsma » 14 feb 2011, 14:03

Jan de Hulster schreef:Waar is trouwens de brief van 22 december van SZT richting provincie: "aan het betrokken lid" van uw college??? Jan Ritsma is die niet geleverd?
Nee, niet aan mij. Die vraag had ik mij ook al gesteld. Deze laatste info komt uit een WOB-verzoek van iemand anders.
Omdat in deze brief ook staat dat deze de zelfde info bevat (en meer) dan die brief van 22 december, dacht ik dat het niet de moeite waard was daar achter aan te gaan. Misschien ten onrechte.

Jan de Hulster
Berichten: 630
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:19

Re: Subsidie Maule

Bericht door Jan de Hulster » 14 feb 2011, 14:32

Jan Ritsma schreef:
Jan de Hulster schreef:Waar is trouwens de brief van 22 december van SZT richting provincie: "aan het betrokken lid" van uw college??? Jan Ritsma is die niet geleverd?
Nee, niet aan mij. Die vraag had ik mij ook al gesteld. Deze laatste info komt uit een WOB-verzoek van iemand anders.
Omdat in deze brief ook staat dat deze de zelfde info bevat (en meer) dan die brief van 22 december, dacht ik dat het niet de moeite waard was daar achter aan te gaan. Misschien ten onrechte.
Ok duidelijk.

BTW: is het E-mail verkeer ook openbaar te krijgen (via WOB) of wordt dat te veel gevraagd?
Want er is nog al gemaild als ik het zo lees. (tbv de koninklijke vluchtweg die een ander suggereerde?)
't lijkt wel een detective. :grin:

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Subsidie Maule

Bericht door Jan Ritsma » 14 feb 2011, 14:55

Jan de Hulster schreef:BTW: is het E-mail verkeer ook openbaar te krijgen (via WOB) of wordt dat te veel gevraagd?
Want er is nog al gemaild als ik het zo lees. (tbv de koninklijke vluchtweg die een ander suggereerde?)
't lijkt wel een detective. :grin:
Onder de WOB is het slechts mogelijk om bestaande documenten op te vragen.
Of er onderscheid gemaakt wordt tussen papieren en elektronische documenten weet ik niet maar lijkt me onwaarschijnlijk.
In ieder geval zat bij mijn WOB destijds een Email. Waarschijnlijk was dat een Email die toevallig ook was uitgeprint en in het dossier terecht was gekomen. In het volgende WOB-verzoek zal ik met nadruk ook om de elektronische documenten vragen.
Als dat niet is toegestaan dan wordt dat vanzelf wel geweigerd door een jurist van de provincie en met redenen omkleed. Dan hoef ik het zelf niet uit te zoeken en kan dan eventueel de weigering toetsen. :)

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Subsidie Maule

Bericht door Jan Ritsma » 25 feb 2011, 12:25

De website van Maule is vernieuwd!
De Maule diesel komt nu... eh,.... eh. :hypo:

Nou, dat is nu een probleem. Mensen schrijven me dat ze niets meer over de diesel Maule kunnen vinden op die website.
Mij is dat ook niet gelukt. Een teken aan de wand :?

Jan de Hulster
Berichten: 630
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:19

Re: Subsidie Maule

Bericht door Jan de Hulster » 25 feb 2011, 12:50

Jan Ritsma schreef:De website van Maule is vernieuwd!
De Maule diesel komt nu... eh,.... eh. :hypo:

Nou, dat is nu een probleem. Mensen schrijven me dat ze niets meer over de diesel Maule kunnen vinden op die website.
Mij is dat ook niet gelukt. Een teken aan de wand :?

Een voordeel van een Maule is wel:...........Je kunt er rechtstreeks mee vanuit de hangaar vliegen! :comfort:
Zie http://www.mauleairinc.com/maule_history_3.html

Maar misschien weet de Europese vertegenwoordiger hoe het zit?
Willy Ader
Email
Flugzeugservice Willy Ader LTB
Zeppelinring 10, 33142 Büren-Ahden, Airport Paderborn-Lippstadt (EDLP)

Germany
Phone: 49-29-5574-9018
Fax: 49-29-5574-9020

SERVING:
ALL OF EUROPE WITH LOCAL
REPRESENTATIVES IN SPAIN, FRANCE, UNITED KINGDOM, IRELAND, CZ-REPUBLIC, HUNGARY, ROMANIA, RUSSIA, AND THE UKRAINE.
Contact http://www.AderLTB.de for more information

Gebruikersavatar
Peter
Berichten: 377
Lid geworden op: 29 sep 2009, 11:24

Re: Subsidie Maule

Bericht door Peter » 25 feb 2011, 13:31

Jan de Hulster schreef:Een voordeel van een Maule is wel:...........Je kunt er rechtstreeks mee vanuit de hangaar vliegen! :comfort:
Zie http://www.mauleairinc.com/maule_history_3.html
De SZT zoekt juist een vliegtuig waarmee ze de hangaar veilig kunnen INvliegen.
Met hun huidige vliegtuigen hebben ze dat al vaker geprobeerd maar dan gaat er steeds iets stuk. :grin:

keesvisser
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 aug 2010, 22:13

Re: Subsidie Maule

Bericht door keesvisser » 25 feb 2011, 16:43

Jan Ritsma schreef:De website van Maule is vernieuwd!
De Maule diesel komt nu... eh,.... eh. :hypo:

Nou, dat is nu een probleem. Mensen schrijven me dat ze niets meer over de diesel Maule kunnen vinden op die website.
Mij is dat ook niet gelukt. Een teken aan de wand :?
Nog een teken aan de wand :twisted: :

De PH-ELT is van Segelflug afgehaald.

Verkocht (ondanks beslag)?? Of achter de hand omdat de Maule niet geleverd wordt??

Wie zal het zeggen :twisted:

Maar wel mooi voor de financiën, wie weet krijgen ze nu die € 25.000,-- aanbetaling terug (als dat tenminste geen bankgarantie is geweest)

Zou dat bedrijf nu ook de factuur terug willen hebben?? :lol:

Kees Visser

Plaats reactie