Aangifte wegens SMAAD

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Aangifte wegens SMAAD

Bericht door Jan Ritsma » 12 okt 2010, 08:42

Frank Surink heeft bij de Officier van Justitie te Zutphen aangifte gedaan wegen smaad gericht tegen zijn persoon.
Dit zou zijn gepleegd door een persoon die post op "zweefvliegersonline.nl".
Verder laat Frank aan de Officier weten"
Graag maak ik U deelgenoot, van een z.g. "onafhankelijke" website; http://www.zweefvliegersonline.nl waarin diverse zweefvliegers meestal anoniem, menen allerlei verdachtmakingen, roddels en zelfs heimelijk genomen foto's te moeten publiceren van/over bestuurders van de KNVvL (Koninklijke Nederlandse Vereniging voor Luchtvaart) en Bestuurders/gewezen Bestuurders van SZT.
Verder schrijft Frank:
ook is het mogelijk inlichtingen in te winnen bij de voorzitter van de SZT-Terlet Dhr. R. van der Meulen en oud voorzitter Dhr T Tieleman. Indien gewenst zal ik U de betreffende telefoonnummers graag toezenden.
Frank heeft het volste recht om aangifte te doen tegen mensen die hem in zijn opinie smadelijk bejegenen.
Maar, Frank doet nog meer! Hij stuurt zijn knullige aangifte aan zowel de voorzitter van een zweefvliegclub als aan de voorzitter van de KNVvL de heer Frits Brink vergezeld met oa. de volgende tekst.
Verder is mijn mening dat de KNVvL hierin ook een rol moet vervullen, door via het KNVvL Huishoudelijk reglement en Statuten deze mensen, die duidelijk er op uit zijn schade toe te brengen aan de gehele zweefvliegsport, te royeren.
Ook aan de voorzitter van de betreffende zweefvliegclub vraagt Frank om "passende maatregelen"

Wie is Frank Surink?
Frank is voorzitter van gemeentebelangen Epe en zit voor deze partij in de Epense gemeenteraad.
Tevens is Frank Examinator zweefvliegen en exbestuurslid van de SZT.
Frank is ook nog voorzitter van het bestuur van de stichting inchaban die zich bezighoudt met giften voor kinderen in Ghana.
Maar Frank is nog meer..... Hij is ook de gene die met zijn motorzwever startte van de overvliegstrip van Terlet en daarbij ternauwernood enkele geparkeerde aanhangers wist te ontwijken, waarbij hij behalve zijn eigen leven ook dat van zijn leerling/passagier in gevaar bracht.
Verder is Frank degene die via zijn kort geleden opgerichte VOF (venootschap onder Firma) een DG505 tekoop aanbiedt van de SZT terwijl dit vliegtuig aan de SNZT is verpand ter dekking voor de daarop uitstaande lening.

Commentaar:
Hoe belachelijk Frank zich wil maken bij de OvJ is zijn zaak. Alleen al het feit dat hij als referentie zijn handlangers van het SZT-bestuur opgeeft werkt op de lachspieren. Deze mensen plegen immers bedrog (obligatielening) en worden onderhand door heel zweefvliegen Nederland terecht gezien als degenen die de zweefvliegerij ernstige schade toebrengen door hun financiele manipulaties te Terlet.
Dat is niet alleen mijn mening maar ook die van het afdelingsbestuur plus het hoofdbestuur van de KNVvL.
Wat echter zeer kwalijk is is dat deze "bestuurder" meent dat lieden die hem niet aanstaan, althans naar zijn idee niet de "juiste mening" ventileren maar geroyeerd moeten worden. Wat dat betreft past hij naadloos bij zijn trawanten van het SZT-bestuur die dit al jaren in praktijk menen te moeten brengen. Kennelijk beseft onze Frank niet dat hij zelf de zweefvliegerij ernstig schaadt
Mijns inziens is deze man volstrekt ongeschikt voor een leidinggevende functie en eveneens voor de functie van examinator.
Stel je voor dat hij iemand treft wiens mening hem niet aanstaat. Frank is dan vast niet in staat tijdens het examen zich objectief op te stellen.
En verder m'n beste Frank, besef je kennelijk niet dat je met je pleidooi om iedereen die de zweefvliegerij schaadt te royeren jij zelf en je SZT trawanten de eerste kandidaten zijn.

Pikant detail is, dat de aanklacht bij de OvJ niets te maken heeft met zweefvliegen. Frank windt zich niet op over gevaarlijke en grove overtredingen met motorzwevers. Evenmin windt hij zich op over het verkopen van verpande zweefvliegtuigen via zijn pas opgerichte firma.Ook gaat de klacht niet over zweefvliegersonline.nl (een website die overigens niet bestaat), maar waar gaat de klacht dan wel over?
Nou, Frank windt zich op over onderzoek dat gedaan wordt naar zijn liefdadigheidsstichting Inchaban. Dat levert hem in ieder geval de warme belangstelling van de plaatselijke pers op die ongetijfeld de Epense kiezer op de hoogte zal stellen van Franks manier van denken. Zo kan het makkelijk gebeuren dat een inwoner van Epe problemen met de plaatselijke sportvereniging krijgt omdat Frank een briefje aan de voorzitter heeft geschreven. Want, iemand die in Franks ogen de belangen van Epe schaadt moet natuurlijk uit het hele sociale leven geexcomuniceerd worden. Zijn kiezers zijn gewaarschuwd!

Mocht Frank zich in dit artikel "smadelijk bejegend" voelen, mijn woonplaats is de gemeente Apeldoorn en mijn naam is Jan Ritsma. Ik zie de mogelijke aangifte met genoegen te gemoet!

NB. Lezers wijzen mij op het feit dat Frank Surink behalve examinator voor de KNVvL ook IVW examinator voor motorzwevers is.
Als dat klopt dan heeft hij een probleem want er loopt nog steeds een strafrechtelijk onderzoek tegen hem ivm. het starten van een niet als zodanig aangewezen luchtvaartterrein (overvliegstrip)
Laatst gewijzigd door Jan Ritsma op 18 okt 2010, 13:29, 7 keer totaal gewijzigd.

Kerstens
Berichten: 120
Lid geworden op: 24 sep 2009, 15:38

Re: Aangifte wegens SMAAD

Bericht door Kerstens » 12 okt 2010, 09:17

Tegen wie heeft hij nou specifiek aangifte van smaad gedaan?

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Aangifte wegens SMAAD

Bericht door Jan Ritsma » 12 okt 2010, 09:36

Kerstens schreef:Tegen wie heeft hij nou specifiek aangifte van smaad gedaan?
Mijn posting is voorlopig geanonimiseerd.
De betrokken persoon is op de hoogte.
De aangifte die ik heb gelezen is een warrig verhaal.
Zo moet de OvJ maar eens navraag doen bij het SZT-bestuur over wat voor persoon die "overtreder" wel niet is...
Alsof de Officier daar belangstelling voor heeft. :hilarius:
Al was die persoon Hitler himself, dan nog gaat het om de blote feiten. Door welke persoon ze gepleegd zijn, en wat het SZT-bestuur van die persoon vindt doet natuurlijk niet ter zake. Ik vrees dat Frank hiermee alleen bereikt dat hij wat publiciteit in de gemeent Epe, of zelfs landelijk bewerkstelligt en dat er een aantal mensen zijn die hem daar graag bij willen helpen ;)

NB. Zodra ik daarvoor het groene licht krijg zullen alle brieven en verdere stukken die betrekking hebben op deze zaak hier integraal gepubiceerd worden.
Laatst gewijzigd door Jan Ritsma op 12 okt 2010, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Francesco
Berichten: 149
Lid geworden op: 03 okt 2009, 12:20

Re: Aangifte wegens SMAAD

Bericht door Francesco » 12 okt 2010, 13:06

Is er niet een spreekwoord van een kat in het nauw?

Dirk-Jan
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 okt 2009, 12:20

Re: Aangifte wegens SMAAD

Bericht door Dirk-Jan » 12 okt 2010, 14:25

een volkomen kansloze aanklacht en een onnodige belasting van het justitieel apparaat.

Voor Frank:
als je niet tegen een beetje warmte kunt, moet je niet in de keuken gaan werken!


D.-J.

Anonymous

Re: Aangifte wegens SMAAD

Bericht door Anonymous » 12 okt 2010, 22:17

Francesco schreef:Is er niet een spreekwoord van een kat in het nauw?
Die maakt rare sprongen volgens dat spreekwoord.

Nu we het toch over katten hebben, dit katertje heeft een wat verwrongen zelfbeeld...

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Aangifte wegens SMAAD

Bericht door Jan Ritsma » 13 okt 2010, 08:25

Een SZT-deelnemer schrijft mij:
De brief blinkt uit door knulligheid en slecht taalgebruik. De zin: "Ik verzoek u daarom vriendelijk, om passende juridische maatregelen tegen Xxx te willen nemen, zodat ik in mijn rol als openbaar bestuurder, wederom goed kan functioneren" slaat nergens op. Dat zou de vordering moeten zijn? Het gaat kennelijk om art 261 SR.
Ook deze zweefvlieger is kennelijk in bezit van de gewraakte brief.
Deze schrijver vraagt zich ook af of de brief wel aan de OvJ is verstuurd en of hij niet slechts gebruikt is om stemming te kweken bij zweefvliegclubs/KNVvL, etc. Dit laatste zou natuurlijk kwalijk zijn. De brief is gedateerd op 10 september en tot nu toe heeft de OvJ niets van zich laten horen, althans niet aan betrokkene. Dat laatste doet ook vermoeden dat hij niet verzonden is.
Maar misschien kan Frank hier even de ontvangstbevestiging van de OvJ posten. Dan is over dat issue ook geen twijfel meer.
Als goed en verantwoord bestuurder poets je natuurlijk zoveel mogelijk twijfel in de media over dit soort zaken weg :)

Dat deze brief ook bij de plaatselijke pers gaat belanden die uiteraard daar de nodige aandacht aan zal schenken lijkt wel vast te staan. Dan mag Frank zijn SZT escapades aan de bevolking van Epe en omsteken verklaren. We wachten in spanning af :muziek:

Van den Dam
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 mar 2010, 10:56

Re: Aangifte wegens SMAAD

Bericht door Van den Dam » 13 okt 2010, 10:15

Dit en alle andere mediaberichten over Frank S lezende, kan "de beklaagde" gerust zijn:
hoeft alleen maar aangifte te doen van "een valse aangifte" (en van smaad omdat Frank zijn valse aangifte door heel zweefvliegend Nederland stuurt).
Daarnaast een fikse schadeclaim indienen bij Frank S., want die is er, als SZTbestuursadviseur, duidelijk op uit om de persoon het zweefvliegen in heel Nederland onmogelijk te maken.
Zie hier: hoe het SZT-bestuur en trawanten "de Nationale centrumfunctie" uitoefent: iedere zweefvlieger zou welkom zijn op Terlet/de T-strip?
No way josé!
Ze verbannen zweefvliegers niet alleen van de T-strip, maar van alle Nederlandse zweefstrips.
Dát is hun manier van "de zweefsport breed toegankelijk maken"? :evil:

Heeft iemand die brief gezien die Frank aan een vliegclub heeft geschreven? Datum 24 september.
Schrijft Frank helemaal onderaan dat hij dié brief cc gestuurd heeft naar justitie. Die Frank toch. Die man is echt helemaal zot geworden.
Hij heeft dus op 10 september "aangifte" gedaan bij justitie?
Een kopie daarvan stuurt Frank als bijlage bij een brief van 24 september aan een vliegclub en in die brief schrijft hij dat hij dié brief (dus veertien dagen nadat hij justitie al heeft lastiggevallen met een valse (en ongelooflijk knullige!) aangifte) c.c. zendt aan justitie.
Zou justitie soms iedere ochtend Frank even opbellen? Vragen: "joh, Frank, heb je vandaag nog een van-tweedeklas-lagere-school-taalgebruik-voorzien-briefje-dat-je-geschreven-hebt-op-briefpapier-van-gemeente-Epe (in de tweede klas hebben ze vervoegingen, d's en t's nog niet gehad :hilarius: ) dat wij aan het serieuze dossier zouden moeten toevoegen?"

Heb gezien dat in het onderzoek naar stichting Inchaban, een vragenlijst is opgesteld die "de beklaagde" zou hebben verzonden aan de directie van De Veluwse Bron (een zeer steekhoudende vragenlijst by the way). Die vragen kan ik me best goed voorstellen, als je weet dat gemeenteraadsleden voor zo'n 50 euro geschenken mogen aannnemen, en de schenking van De Veluwse Bron aan stichting Inchaban daarvan een aantal veelvouden bedraagt.

Toch mooi: De Veluwse Bron heeft 18 mio (achttien miljoen euro) gekost.
De eigenaar kraait van plezier in de media dat zijn sauna "als een Ferrari door alle ambtelijke procedures gesneld" (hoe zou dát nou komen?...)
En ook leuk is dat de eigenaar benadrukt dat het juist de lokale aannemers, bouwbedrijven en installateurs zijn die zich voor het bedrijf hebben ingezet. Van de 135 werknemers komt 90 procent uit de plaatselijke bevolking.
Ik denk dat het faillissement van zo'n lokale ondernemer, die nog zo'n 1 mio van De Veluwse Bron tegoed had, ook erg blij is dat hij voor De Veluwse Bron mocht werken (en vervolgens de nek om werd gedraaid).

Als justitie nu tóch meeleest, omdat Frank ze zo graag getuige wil maken van deze site, is het een peuleschil voor justitie om de zaak inhoudelijk eens nader onder de loep te nemen (hoe ga je een investering van 18 miljoen rendabel maken met de verkoop van luxe saunakaarten?; reken een vereist rendement, na belastingen etc. van 10%, hoeveel kaarten moet je dan verkopen?)

Ik zou zeggen: mooie start voor onderzoek naar faillissementfraude.

En wat ook opvalt, is dat Frank zijn stichting Inchaban bij de KvK heeft ingeschreven op een adres waar als privépersoon iemand een telefoonnummer aanhoudt met dezelfde achternaam als (wel andere voorletters dan) een ander gemeenteraadslid van Epe.
Op hetzelfde adres huist dus zijn onderneming Pilatus (what's in a name?).

Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Re: Aangifte wegens SMAAD

Bericht door Jan Ritsma » 13 okt 2010, 13:30

Ik moet zeggen dat ik de gemeente Epe nu niet direct vind passen op een zweefvliegsite.
Maar nu krijg ik toch belangstelling.
Waarom krijgt een commercieel bedrijf, dat via een wijziging in bestemmingsplan de beschikking krijgt over een voormalig natuurgebied, plotseling zo'n belangstelling voor arme kindertjes in Ghana?
En hoe toevallig is het dat gemeenteraadsleden in Epe, die een stichting genaamd Inchaban (ten behoeve van arme Ghaneesjes) runnen, geld krijgen van dat bedrijf dat naar eigen zeggen als een Ferrari door de ambtelijke molen is gerold?
En waarom betaalt "Veluwse bron" feestjes van Frank?
Toch fijn dat Frank Justitie ingeschakeld heeft. Die zullen dat soort vragen ook wel stellen denk ik. Hopelijk laat hij de OvJ nog even weten dat de naam van de site Zweefvliegenonline.nl is want zo kan de goede man hier de gegevens niet vinden.

Francesco schreef:
Een kat in het nauw maakt rare sprongen
Ik wil er nog eentje aan toe voegen speciaal voor Frank Surink:
Wie in een glazen huisje woont zal niet met stenen smijten.

Gebruikersavatar
Peter
Berichten: 377
Lid geworden op: 29 sep 2009, 11:24

Re: Aangifte wegens SMAAD

Bericht door Peter » 13 okt 2010, 19:38

Als ik de beklaagde was zou ik dit opvatten als een regelrechte oorlogsverklaring.
Wat denkt die man eigenlijk wel,,,
Direct die brief met die aangifte naar de pers en gebruik maken van de belangstelling om alle manipulaties van die Frank met zijn SZTmaten Inchaban,sauna, whatever haarfijn uit de doeken te doen.
Ik voeg nog een spreekwoord toe in dit draadje:
Wie wind zaait zal storm oogsten :evil:

Plaats reactie