Eerst weten dan lieren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Ritsma
Berichten: 2615
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:20

Eerst weten dan lieren

Bericht door Jan Ritsma » 25 jan 2011, 08:29

De ZVC Volkel heeft mooi boekje samengesteld voor aankomende liermannen/vrouwen.
Een fraai opgezet stukje werk!

Toen ik zestien jaar was en in het weekend een startje wilde maken kwam de dienst doend instructeur en zei:"jij gaat niet vliegen, leer jij eerst maar even lieren!" Een uurtje later was ik solo lier en dat drukte mijn aantal starts vanaf die tijd aanzienlijk.
Zo ging dat toen. Er is gelukkig veel verbeterd en dat komt de veiligheid ten goede :tup:

Henk Poepjes

Re: Eerst weten dan lieren

Bericht door Henk Poepjes » 25 jan 2011, 12:53

Toch handig he, info die eerst op zweefportaal wordt gepost vervolgens hier posten! Ja, tis hier één grote bron van tweedehandse informatie! :!:

Jan de Hulster
Berichten: 630
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:19

Re: Eerst weten dan lieren

Bericht door Jan de Hulster » 25 jan 2011, 19:14

niet zo negatief,

je kan soms zaken niet vaak genoeg herhalen.
of
onder de aandacht blijven brengen.

ik gebruik beide sites om informatie te verkrijgen en te delen (mijn 1e hand informatie naar beide portalen) en te verspreiden als ik denk dat dat nuttig is.

Zweefportaal bedient ook slechts 25-33 % van de zweefvliegers. (Nu ca. 1300 "lid" )

aannemende dat er ca. 3500-4000 zweefvliegers in totaal zijn.


Hoeveel daarvan hebben een GPL en hoevel daarvan RT en hoeveel daarvan LPE intussen?

Kilo Hotel
Berichten: 239
Lid geworden op: 05 nov 2009, 22:04

Re: Eerst weten dan lieren

Bericht door Kilo Hotel » 25 jan 2011, 22:26

Jan de Hulster schreef: je kan soms zaken niet vaak genoeg herhalen.
of
onder de aandacht blijven brengen.
ik denk dat dat nuttig is.
Jan, je realiseert je kennelijk nog steeds niet dat je HIER een gedeelde derde plaats inneemt. Maar misschien ben ik de enige die bij jouw berichten steeds moet denken AAN of AAN?

qwerty

Re: Eerst weten dan lieren

Bericht door qwerty » 26 jan 2011, 09:11

Henk Poepjes schreef:Toch handig he, info die eerst op zweefportaal wordt gepost vervolgens hier posten! Ja, tis hier één grote bron van tweedehandse informatie! :!:
Tja, je moet toch wat doen om de eenzijdigheid van dit forum te doorbreken. :hilarius:
Maar het is nogal onfatsoenlijk als je niet op zijn minst je bronvermelding erbij zet en dan ook naar deze post te verwijzen:
http://www.zweefportaal.nl/main/forum/v ... post_11396 Bericht nummer 5.

@Jan: denk je nou echt dat er mensen zijn die dit forum wel lezen en zweefportaal niet?

Gebruikersavatar
Webmaster
Site Admin
Berichten: 431
Lid geworden op: 23 sep 2009, 18:58

Re: Eerst weten dan lieren

Bericht door Webmaster » 26 jan 2011, 11:09

Jongens toch! Dit heeft helemaal niets meer met een boekje over lieren te maken.
Toch blijft het een interessant onderwerp waarover uiteraard gediscussieerd mag worden.
Alleen doe het niet hier :frown: Mijn antwoord staat in deze topiclaten we daar verder gaan

Plaats reactie